پویانمایی یکی از جامع ترین فعالیت های کانون است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، عالیه قوامی درآیین افتتاحیه مهرواره پویانمایی تک فریم های کودکانه، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب ، پویانمایی را یک فعالیت جامع کانونی عنوان کرد و افزود: این فعالیت در واقع فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در بردارد.  اعضا باید فعالیت هایی مثل داستان نویسی، نقاشی ،عروسک سازی، کاردستی و مجسمه سازی نمایش، عکاسی و... را تجربه کنند  تا یک انیمیشن تولید شود. 

وی ادامه داد: فعالیت پویانمایی یک فعالیت گروهی است و در اعضا حس مشارکت، همفکری و هم اندیشی ایجاد می کند.

قوامی این فعالیت را برای اعضا به ویژه اعضای نوجوان یک فعالیت جذاب عنوان و تصریح کرد: فضای فانتزی و ساختار شکنی  این فعالیت ، همچنین ارتباط آن با دنیای دیجیتال و تکنولوژی  باعث شده تا برای اعضا جذاب و تاثیر گذار بوده و اعضا آن را جدی بگیرند و ادامه دهند.

سرپرست کانون استان یزد با بیان این که همکاران مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد در دوسال اخیر   تهدیدهای زمان کرونا را تبدیل به فرصت کردند و با آموزش مجازی، فعالیت انیمیشن رابرای اعضا برنامه ریزی کرده و گروهی از اعضا در کارگاه های تخصصی برخط کانون این فعالیت را آموختند.در پایان قوامی از حضور فعال اعضا ی کودک و نوجوان  و همراهی و هدایت مربیان استان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه آیین افتتاحیه این مهرواره که در فضای لایو  صفحه اینستاگرام و آپارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ۴7 اثر پویانمایی از اعضای  کودک و نوجوان باموضوعات پیروزی انقلاب اسلامی، کرونا و آزاد به نمایش در آمد.

گفتنی است ۷۰ اثر پویانمایی از ۵۸ عضو کانون  به دبیرخانه مهرواره پویانمایی تک فریم های کودکانه رسید که از این تعداد داوران این مهرواره  ۴7 اثر را  مطابق با پارامترهای فراخوان دانستند و مجوز پخش در لایو را گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =