با شناخت کامل از داستان کلاسیک به سراغ داستان مدرن برویم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ،مریم کوچکی میهمان بیست و ششمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش، نویسندگان نوجوان قبل از نوشتن داستان مدرن ابتدا باید داستان کلاسیک را خوب بشناسند.

این نویسنده کودک و نوجوان افزود: به نظر من یک نویسنده نوجوان ابتدا باید داستان کلاسیک بنویسد و بعد به سراغ داستان مدرن برود.

مریم کوچکی در ادامه به ویژگی های داستان مدرن اشاره کرد و گفت: زبان داستان، پیرنگ، اندیشه، شخصیت پردازی و دیالوگ های درونی داستان مدرن از داستان کلاسیک متفاوت است.

وی تصریح کرد: در واقع تاکید داستان مدرن بر ذهن گرایی در نوشته ها است. در این داستان ها تاکید بیشتر بر آن چیزی است که دیده می شود؛ نه آنچه درک می‌شود. برای نمونه در این راستا می توان به نوشته های سیال ذهن اشاره کرد.

وی همچنین از جمله ویژگی های این نوع داستان‌ها را تأکید بر فرم های از هم گسیخته دانست و نویسندگانی هم چون ویلیام فاکنر را به عنوان نویسندگان داستان مدرن معرفی کرد.

میهمان نشست بیست و ششم این انجمن همچنین به صورت مجزا سه داستان "آخرین دیدار" ریحانه زارع بیدکی ، سرویس امیررضا انتظاری  و راز شیرین زهرا فرقانی را مورد نقد و بررسی قرار داد، عناصر هر داستان از جمله موضوع، پیرنگ، زاویه دید، شخصیت پردازی، درون مایه و... را بیان کرد و در مورد هرکدام توضیحاتی داد.

بیست و ششمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مجازی در اپلیکیشن واتساپ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =