تولید سرود «باهار» به همت انجمن سرود کانون استان اردبیل

انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در استقبال از فصل بهار و باهدف معرفی آیین‌ها و رسوم مردم آذربایجان، تولید سرود با عنوان «باهار» را از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، ترانه‌ی «باهار» سروده‌ی لیلا خلیفه سقا مربی مرکز شماره دو کانون اردبیل است که پس از تایید نهایی در انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیگیری‌های فتانه احمدی هادی کارشناس فرهنگی کانون استان، به مرحله‌ی تولید رسید.

خلیفه سقا در این خصوص گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌گرفته، سعید خوش‌لسان به عنوان آهنگساز به ستاد معرفی شد که پس از تایید، مرحله ضبط استودیویی آغاز و فرآیند آن ۳ ماه به طول انجامید.

او اضافه کرد: مرحله‌ی تصویربرداری هم با حضور کیوان باقلاچی کارشناس هنری کانون استان انجام‌گرفته و در مرحله‌ی تدوین قرار دارد.

مربی سرود مرکز شماره دو کانون اردبیل یادآور شد: بهرام دهقانیار رییس انجمن، سیدمحمد تنکابنی دبیر و آذر مشهدی کارشناس انجمن سرود کانون کشور، ضمن نظارت بر فرآیند تولید این اثر، مساعدت‌های کارشناسی را جهت بهبود کیفیت هنری ارایه نمودند.

لازم به توضیح است، ترانه‌ی این سرود در دو بخش فارسی و آذری تنظیم‌شده و باهدف معرفی آیین‌های نوروز باستانی و تکم‌گردانی به جامعه هدف تهیه و تدوین‌شده است که «احمد پروستان» پیشکسوت تئاتر و تلویزیون استان اردبیل در این اثر هنرنمایی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =