جشن میلاد حضرت امام حسین علیه‌السلام در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهید مدنی برگزار شد

در آستانه‌ی اعیاد سراسر سعادت شعبانیه و روز پاسدار مراسم جشنی در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهید آیت‌الله مدنی برگزاری شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هم‌زمان با فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) مراسم جشنی با حضور مدیرکل، کارشناسان، مربیان، اعضا و تنی چند از پاسداران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بهناز ضرابی‌زاده ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و فضیلت این ماه پربرکت، اعضا را نسبت به قرائت نیایش‌ها و ادعیه‌های مخصوص این ماه توصیه کرد.
وی به نامگذاری این روز به نام روز پاسدار اشاره و از حضور پاسداران حاضر در مراسم، سرهنگ پاسدار علی‌اصغر عبادی، روح الله شهبازی، شعبان رضایی و پرویز مهدوی قدردانی کرد و گفت: پاسداران جان بر کفانی هستند که برای دفاع از کشور و دین و ایمان خود از جان شیرین خود مایه می‌گذارند. 
ضرابی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز درختکاری، با ذکر حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «هرکس درختی بکارد تا مادامی که میوه دهد و مردم از میوه‌ی آن استفاده کنند به وی صدقه می‌رسد» درختکاری و کاشت درخت را یکی از سنت‌های بسیار زیبای ملی و دینی برشمرد و گفت: سال گذشته در روز درختکاری با حضور مسئولان استانی درحیاط مجتمع فرهنگی هنری کانون که به صورت نیمه کاره بود به کاشت چند نهال مبادرت ورزیدیم و خوشحالیم که امسال با همت مسئولین استانی این پروژه سنگین و زیبا تکمیل شده و می‌توانیم در حیاط این مکان درخت بکاریم. 
در ادامه این مراسم بعد از اجرای چند برنامه فرهنگی هم‌چون سرود و قصه‌گویی، مداح اهل‌بیت با مولودی خوانی در منقبت امام حسین(ع) فضای مجلس را عطرآگین کرد.


در پایان مراسم حاضران با حضور در محوطه مجتمع اقدام به کاشت درخت به یاد و نام حضرت سیدالشهداء امام حسین(ع)، شهیدان ابراهیم هادی و سردار سرافراز حاج‌ستار ابراهیمی کردند.
لازم به ذکر است مشابه چنین برنامه‌ای در مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ همدان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سرکان نیز  با حضور مسئولان محلی برگزار شده است و همکاران کانونی در محوطه‌ی بیرونی مراکز اقدام به کاشت نهال با نام و یاد شهدای والا مقام نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =