آشنایی کودکان و نوجوانان بوشهری با فرهنگ مهدوی

در جلسه ی مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرو بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) که به جهت برنامه ریزی برگزاری ویژه برنامه های سالروز میلاد حضرت قائم(عج) برگزار شد، مطرح شد که هدف از اجرای این برنامه ها آشنایی کودکان و نوجوانان استان با فرهنگ مهدوی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، جلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامه های نیمه شعبان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه ، سمیه رسولی؛مدیرکل کانون استان ،ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ،از اهمیت فراهم آوری زمینه های مساعد برای رشد اعتقادی و  دینی در کودکان و نوجوانان گفت و اشاره کرد که این کار نیازمند شرایط و ابزارهایی ست که استفاده از برنامه های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی به اقتضای سن و پذیرش کودکان و نوجوانان میتواند یکی از راه های مثبت و موثر برای شکل گیری این اتفاق باشد. 

او همچنین افزود ،بی شک پاسخگویی به سوالات دینی و معنوی که در ذهن کودکان و نوجوانان شکل میگیرد و  برای آنها مطرح می شود ، تاثیر مثبتی در روند تربیت دینی کودک و نوجوان دارد  و آشناسازی کودکان و نوجوانان با فرهنگ مهدویت ضرورتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برای آن از یک هفته قبل از میلاد امام عصر عجل الله فرجه الشریف برای نهادینه کردن این فرهنگ از طریق برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی ،هنری و ادبی تلاش  خواهد کرد و ما این فرصت را برای آگاه ساختن کودکان و نوجوانان با امام زمان (عج) فرصتی مغتنم میشماریم.

در ادامه احمد دهباشی،مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان بوشهر ،سخنان خود را با تبریک اعیاد شعبانیه آغاز کرد و در ادامه سخنانش ،کانون را یک نهاد زیرساختی دانست که همیشه اثرات مطلوب آن در فعالیت های فرهنگی مشهود است. دهباشی، فرهنگ مهدوی را یک ضرورت برای جامعه امروز برشمرد و خاطرنشان کرد برای نهادینه کردن این فرهنگ باید برای تمامی اقشار جامعه برنامه داشته باشیم و از این میان کودک و نوجوان مهمترین بخش جامعه هستند ،که باید برای آنها برنامه ای ویژه داشته باشیم.

شایان ذکر است ابن جلسه ،صبح ۱۵ اسفندماه با حضور مدیرکل،معاون و کارشناسان کانون استان و احمد دهباشی ،مدیر بنیاد حضرت مهدی(عج) بوشهر در دفتر مدیرکل استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =