معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر شد

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور در کانون پرورش فکری استان بوشهر با مدیرکل و کارشناسان این اداره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ،اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور در کانون پرورش فکری استان بوشهر با مدیرکل ، معاون و کارشناسان این اداره دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست که همزمان با ۱۸ اسفند روز بوشهر و در حاشیه سفر معاون وزیر به استان بوشهر برای حضور در همایش تجلیل از طلایه داران تربیت برگزار شد  معاون پرورشی و فرهنگی وزارتخانه به تلفیق همکاری و هم افزایی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
وی ضمن ارزشمند خواندن موضوع تربیتی در امر آموزش کودکان و نوجوانان گفت: من اعتقاد دارم که کار فرهنگی باید از کودکی آغاز شود و با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش که سن ۵ سال را زمان شروع تربیت قرار داده،اشاره کرد که حتی از نظر علما این سن پایین تر است.
وی اشاره کرد که: کار کانون یک کار ویژه است و افزود که کانون را با هیچ چیز عوض نمی کنم.
ایشان خاطر نشان کرد که: کار کانون و آموزش و پرورش در دو بزنگاه با هم تلاقی دارد ، یکی سازمان ملی تربیت کودک که به تازگی شکل گرفته و دومی کانون های فرهنگی تربیتی 

باقر زاده ، تبادل همکاری بین کانون پرورش فکری ،و این مجموعه ها را تقویت کننده هر دو آنها دانست و بستر کار در حوزه کودک و نوجوان را با توجه به حجم دانش آموزان در سراسر کشور ،بستری خوب دانست که جای کار بسیار دارد.وی در انتهای سخنان خود پیشنهاد کرد که در سفرهای وزرا و مسئولین همراه اهدا جوایز نقدی  از کتابهای کانون هم استفاده شود ، تا فرهنگ کتابخوانی با کتاب های کانون ترویج شود.
در این نشست رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون وزیر در کانون ابتدا به بیان گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های به دست آمده توسط کانون پرداخت سپس گفت:کانون به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش ،وظیفه خود می داند که تربیت کودکان و نوجوانان را در راس امورات خودش قرار دهد، و با نگاهی که به آینده ی ایران اسلامی عزیز دارد تلاش می کند نسلی دانا ،توانا و آگاه را پرورش دهد. 
وی با تاکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، مراکز کانون را کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان خواند و اشاره داشت در طی سال گذشته تعداد بیشماری از کتابهای تالیف شده توسط کانون پرورش فکری را به مدارس روستایی و مناطق محروم اهدا نموده است که با نگاهی به آینده و موضوع پراهمیت کتابخوانی این امر مهم به انجام رسیده است.
رسولی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از جمله آسمان نمای بادی سیار ، آسمان نمای دیجیتال ثابت و... بر هم افزایی بین کانون پرورش فکری و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد و اعلام آمادگی نمود.
در این نشست علاوه بر معاون وزیر،بیگدلی مشاور ایشان، حق دوست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، جهازی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان بوشهر، جمعی از کارشناسان و کارمندان اداره کل حضور داشتند.

شایان ذکر است این دیدار ،ظهر روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =