کد خبر: 313147
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
بازدید 286
چهل و ششمین و آخرین جلسه انجمن سپیدار زنجان در سال ۱۴۰۰

چهل و ششمین جلسه‌ی انجمن ادبی سپیدار کانون پرورش فکری استان زنجان با محوریت داستان و با نگاهی به داستان هوشنگ گلشیری در آخرین روزهای سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ فاطمه سلیمانی در گزارشی ابراز داشت: داستان­نویسان نوجوان انجمن سپیدار، در چهل و ششمین جلسه‌ی انجمن و در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، میزبان مریم بیات­تبار و معصومه اکبری، مربیان آفرینش‌های ادبی استان بودند.

کارشناس آفرینش‌های ادبی استان گفت: در این جلسه‌ی برخط که با حضور جمعی از نویسندگان نوجوان، مربیان و کارشناسان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، تعدادی از اعضا ضمن قرائت جدیدترین آثار خود از صحبت‌های کارشناسان مهمان برنامه بهره بردند.

وی همچنین به محتوای این جلسه اشاره کرد و ابراز داشت: تحلیل و بررسی داستان «عروسک چینی من» از مجموعه داستان نمازخانه‌ی کوچک من، نوشته­ی هوشنگ گلشیری با رویکرد بررسی مولفه‌های داستان و همینطور نقد و بررسی آثار اعضا از جمله مواردی بود که در این نشست به آنها پرداخته شد.

سلیمانی در همین راستا ادامه داد: گفتگو پیرامون بومی سازی داستان، شخصیت پردازی و شیوه‌ی روایت مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

این جلسه از سلسله نشست‌های انجمن سپیدار برای بیست و یکمین بار، با توجه به شرایط موجود و عدم امکان برگزاری جلسات حضوری در قالب گفتگوی برخط برگزار شد.

توانمندسازی اعضای به قالب رسیده‌ی شعر و داستان که طی فرایند مستمر آموزشی کارگاه‌های تخصصی را گذرانده‌اند، پرورش این استعدادها و آشنایی آنها با ادبیات نقد از اهداف مهم برگزاری جلسات انجمن ادبی می‌باشد.

جلسات انجمن سپیدار بصورت ماهانه و با حضور نویسندگان، شاعران و کارشناسان مطرح کشوری در دو حوزه‌ی شعر و داستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =