سی‌امین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان برگزار شد

انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان سی‌امین نشست مجازی خود را با حضور سمیه حسین‌زاده برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سی‌امین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون این استان با حضور سمیه حسین‌زاده، نویسنده و منتقد ادبی برگزار شد.
در ابتدای این نشست سمیه حسین‌زاده، به ارائه مقدماتی پیرامون عناصر داستان هم‌چون «دغدغه در داستان» پرداخت.
حسین‌زاده بیان داشت، دغدغه‌ها گاهی شخصی و گاهی اجتماعی هستند، وقتی دغدغه‌ها اجتماعی می‌شوند مخاطب بیشتری دارند و این امر باعث می‌شود اشتراک بیشتری بین خواننده و نویسنده به وجود آید.
وی در ادامه افزود، در داستان‌نویسی زبان مهمترین عنصر نویسندگی است و نقش مهم‌تری را در کنار دیگر عناصر به عهده دارد و خواننده از طریق زبان با داستان بهتر و بیشتر ارتباط برقرار می‌کند. 
کارشناس ادبی استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: به کار نبردن زمان درست فعل‌ها، تکلف و دشوارگویی، مخل داستان‌نویسی است که اگر در کاربرد آن بی‌دقتی صورت پذیرد، می‌تواند داستان را دچار نقص و آسیب کند.
وی در ادامه‌ی این گفتگو افزود، داستان‌هایی ماندگار هستند که شخصیت‌ها در پایان داستان پویا و دچار تغییر و تحول باشند چرا که شخصیت‌های پویا می‌تواند الگوسازی کند.
در پایان این نشست، ضمن تحلیل داستان‌های ارسال شده، اعضا و مربیان نظرات خود را جهت تقویت و تکامل سیر داستان‌نویسی اعلام کردند.
گفتنی است این جلسه با حضور ۴۴ نفر از کارشناسان، مربیان و اعضا به مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =