اعضای کانون استان اردبیل در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف افتخار آفریدند

اعضای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مرحله استانی بیست‌وسومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس)، افتخارآفرینی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وسومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس)، به شکل مجازی برگزار شد.

براساس این خبر، فراخوان شعر و داستان، هم‌زمان با سوم خرداد در سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر شد و از ۹۷ اثر رسیده به مرحله داوری در بخش شعر، ۱۹ اثر از نظر داوران این بخش برگزیده شد؛ هم‌چنین در بخش داستان کوتاه نیز ۱۲۲ اثر به دبیرخانه رسید که ۱۵ اثر از سوی هیئت‌داوران به مرحله نهایی راه یافت. 

شعر کودک و نوجوان کنگره ملی دفاع مقدس:

از مرکز شماره یک کانون اردبیل «فاطمه حسین‌پور» به خاطر اثر «نام جاودان» حایز رتبه اول شد و «فاطمه شیخی» به خاطر اثر «هق‌هق ماشه‌های خسته» به رتبه سوم دست یافت؛ هم‌چنین «نرجس احمدی» به خاطر اثر «سرزمین پاک» و «زهرا ناصری» به خاطر اثر «نخل پیر» شایسته تقدیر شناخته شدند.

دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه):

رتبه سوم به «لیلا خلیفه سقا» مربی مرکز شماره دو کانون اردبیل با داستان «عشق، عشق به گوشم» رسید و «شیما فرجام» از اعضای ارشد مرکز شماره ۲ کانون مشگین‌شهر به خاطر داستان «تنها مرگ می‌تواند» به رتبه شایسته تقدیر دست یافت.

بخش مدافعان سلامت (نوجوان):

رتبه اول را «سارا میرزازاده» به خاطر داستان «پتوها پر از سمیرا» از مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر کسب کرد و «ندا خوش‌افکار» از مرکز شماره دو کانون اردبیل به خاطر اثر «مثل لبخند تو» به رتبه دوم رسید. «شکیلا تقی‌اوغلی» نیز با داستان «و چشم‌ها می‌خندند» از مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

هم‌چنین «طوبی حسین‌زاده» با داستان «زیر نور ماه»، «کوثر حسین‌زاده» با اثر «ب مثل بازی» و «هلنا اصلانی» به خاطر داستان «تو فقط نگاه می‌کنی» هر سه از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل شایسته تقدیر شناخته شدند.

شایان‌ذکر است که دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و ...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (شهدای مقاومت مدافعان حرم)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان، از محورهای اصلی بیست‌وسومین دوره کنگره شعر دفاع مقدس و دهمین دوره جایزه ادبی یوسف بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =