کد خبر: 313199
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
بازدید 89
برگزاری نشست ادبی «نظامی‌خوانی» در کانون استان همدان

هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، نشست ادبی با حضور بهرام ترکمان ، ادیب و نظامی‌پژوه همدانی در فضای اسکای‌روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نشست ادبی «نظامی‌خوانی» روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه مصادف با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی با حضور بهرام ترکمان شاعر و پیشکسوت همدانی و با هدف معرفی آثار و سروده‌های این حکیم نامدار برگزار شد.
بهرام ترکمان مسئول خانه شعر و ادب استان همدان، ضمن گرامی‌داشت این رویداد فرهنگی و ادبی در تقویم کشور، خوانش متون و ادبیات کهن به ویژه اشعار و داستان‌های عبرت‌انگیز این حکیم فرزانه را توسط کودکان و نوجوانان بسیار مهم و موثر دانست و افزود: امروزه یکی از عوامل کم‌توجهی نسل امروز به ادبیات فاخر و محتوا گرا، نداشتن شناخت کافی از این آثار گرانسنگ است.
‏وی معرفی ابعاد شخصیتی نظامی را راهی برای ایجاد انگیزه و تشویق به پژوهش در زندگی و آثار این شاعر فرزانه دانست و افزود، با شناساندن این شخصیت فرهنگی ایرانی به کودکان و نوجوانان، می‌توان نظامی پژوهان نسل آینده را تربیت کرد.  
در ادامه‌ی این نشست اعضاء و مربیان اشعاری از خمسه یا پنج‌گنج نظامی، مخزن‌الاسرار، لیلی و مجنون، خسرو و شیرین، هفت‌پیکر و اسکندرنامه را قرائت کردند.
گفتنی است این نشست که با عنوان «پیر گنجه» توسط مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان همدان برگزار شده بود به مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی به اجرای برنامه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =