گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قروه درجزین

در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ هم‌زمان با ۲۱ اسفندماه روز ملی نظامی گنجوی، حکیم و شاعر نامدار ایرانی، کانون پرورش فکری قروه‌ی درگزین با اجرای برنامه‌های متنوعی این روز را گرامی داشت.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی کانون پرورش فکری قروه درگزین اقدام به برگزاری نشست ادبی  با حضور اعضای کارگاه ادبی، پژوهشگران نوجوان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی کرد.
این نشست با هدایت و اجرای مسلم محمدی مربی کارگاه‌های ادبی مرکز و مسول انجمن ادبی استان و همراهی سیما نوروزی سپیده با خواندن آغازین گفتار نظامی گنجوی از منظومه ی مخزن الاسرار آغاز شد و با خوانش برگزیده‌هابی از اشعار این شاعر نامدار توسط اعضا ادامه یافت. 
در این برنامه، مسلم محمدی و سیما نوروزی‌سپیده هریک به ارائه مطالب مفیدی از زندگی، آثار و اندیشه‌ی متعالی این شاعر خردمند پرداختند و اثر فاخر «خمسه» نظامی و محتوای هر یک از منظومه‌های آن را برای حاضران تشریح کردند.
در ادامه به سوالات اعضا در خصوص نظامی و آثارش پاسخ داده شد.
این برنامه همزمان بصورت زنده در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام مرکز قروه نیز پخش شد و علاقه‌مندان توانستند بصورت مجازی در این برنامه شرکت کنند.
گفتنی است، پادکست «جادو سخن جهان» به تهیه‌کنندگی و خوانش سیما نوروزی‌سپیده  که به آغازین سخنان نظامی در مخزن‌الاسرار اختصاص داشت، یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که این مرکز به مناسبت رو ملی نظامی تولید و منتشر ساخت. این پادکست علاوه در برنامه‌ی ادبی «پیر گنجه» که به همت انجمن ادبی استان برگزار شد، در پایگاه‌های مجازی کانون نیز منتشر شد.
لازم به ذکر است کلیپ تصویری زیبایی با موضوع معرفی شخصیت نظامی گنجوی نیز توسط دیانا نظری عضو نوجوان مرکز تهیه و در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =