قول مساعد سرپرست فرمانداری گمیشان برای تهیه خودرو کتابخانه سیار

در این دیدار که با حضور مدیرکل کانون گلستان در دفتر فرماندار شهرستان گمیشان صورت گرفت، امید سقلی حمایت فرمانداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری که با نسل آینده سرو کار دارد را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این دیدار که با حضور معاون فرهنگی‌اجرایی، مسوول روابط عمومی، مربی‌مسوول و مربی کتابخانه‌های سیار کانون گمیشان صورت گرفت، محبوبه رجب‌نسب ضمن قدردانی از زحمات و حمایتهای  فرماندار سابق شهرستان و تبریک حسن انتصاب به امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان و ابراز خرسندی از نگاه ارزشمند ایشان به حوزه‌ی کودک و نوجوان بر اهمیت و نقش کانون در فرهنگ‌سازی، توسعه‌ی فرهنگی و ضرورت حمایت از این دستگاه فرهنگی اثر بخش تاکید کرد.

 مدیر کل کانون از سرپرست فرمانداری گمیشان خواست با توجه به اهمیت تداوم خدمت‌رسانی فرهنگی به روستاهای محروم آن شهرستان، از وی درخواست کرد در اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ ،  تامین هزینه‌ی یک دستگاه خودروی کتابخانه سیار بعنوان جایگزین خودروی فعلی را اولویت اول کانون گمیشان در نظر بگیرد.

مدیرکل کانون گلستان، همچنین با اشاره به حضور فعال خیرین و سایر نهادهای دولتی و خصوصی در شهرستان گمیشان از سرپرست فرمانداری گمیشان خواست تا با معرفی آنها به مجموعه کانون، از برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان حمایت کنند.

گزارشی از اقدامات کانون در بحرانهای سیل و کرونا طی سالهای اخیر و درخواست افزایش اعتبارات عمرانی در سال جدید به همراه طرح نیازها و مشکلات کانون، از مهمترین صحبت‌های مدیرکل کانون گلستان در این نشست بود.

شایان ذکر است ضرورت همراهی و همکاری سایر ادارات شهرستانی در مشارکت با کانون، با هدف تربیت نسل خلاق و آینده ساز یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود که مدیرکل کانون ابراز امیدواری کرد با تبیین بیشتر این موضوع در جلسات شورای اداری و شورای فرهنگی فرمانداری شهرستان، سهم مشارکت‌های برون سازمانی و تمرکز و توجه سایر ادارات به حوزه‌ی کودک و نوجوان افزایش یابد.

امید سقلی نیز ضمن قدردانی از حضور مدیرکل و اقدامات اثر بخش کانون، به ذکر خاطره‌ای از حضور خود در کانون بندرترکمن در دوران کودکی پرداخت و گفت: دوران کودکی، دوران با اهمیتی است که بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی‌ و هنری کانون پرورش فکری به خوبی باعث رشد و شکوفایی این دوره از زندگی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری گمیشان با اشاره به این مطلب که شهرستان گمیشان دارای روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته است، گفت: از برنامه های کانون در توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی بویژه در روستاهای محروم حمایت کرده  و فرمانداری نیز به سهم خود حمایت مالی و معنوی مجموعه خود را به جهت تجهیز امکانات لازم و بهره‌گیری گسترده‌تر از این نهاد فرهنگی اعلام می‌ دارد.

وی در ادامه از اقدامات انجام شده کتابخانه سیار روستایی در این شهرستان استقبال کرده و در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستانی به‌ منظور تهیه یک دستگاه خودرو قول مساعد داد.

ارائه گزارش عملکرد مرکز فرهنگی هنری گمیشان در سال ۱۴۰۰ توسط شهروز بائی، مربی مسوول این مرکز به فرماندار از دیگر صحبت‌های مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =