برگزاری مستمر جلسات کارگاهی "قصه گوی ماه" در انجمن قصه‌گویی کانون استان تهران

برنامه‌ی کارگاهی و قصه‌محور "قصه‌گوی ماه" در سال گذشته به همت انجمن قصه‌گویی کانون استان تهران، با حضور همکاران و متخصصان این حوزه به صورت ماهیانه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این فعالیت فرایندمحور، بر اساس ایده، اجرا و پیگیری مریم شفیع‌زاده، مربی فرهنگی و نماینده ی انجمن قصه گویی کانون استان تهران و با همراهی و همت واحد فرهنگی، مربیان و پیشکسوتان حوزه‌ی قصه‌گویی، در سال ۱۴۰۰ به صورت ماهیانه و هر ماه با یک موضوع متفاوت برای علاقه‌مندان انجمن به اجرا در آمد.

شیوه‌ی اجرای "قصه‌گوی ماه" بر پایه‌ی توانمندی همکاران و قصه‌گویان پیشکسوت و تخصص آنان پایه‌گذاری شده که هر قصه‌گو بر اساس علاقه، تجربه و تخصص در زمینه‌ای خاص، به عنوان مدرس ماه انتخاب و تجربیات خود را در گروه مجازی انجمن، در قالب یک کارگاه آموزشی با سایر همکاران و اعضای انجمن به اشتراک می‌گذارد.

این ویژه‌برنامه با توجه به پویایی در اجرا و تنوع در موضوع، با استقبال قابل توجه همکاران و اعضای انجمن همراه بوده و به نوعی باعث ایجاد انگیزه در همکارانی شد که خواسته یا ناخواسته برای مدتی از دنیای قصه‌گویی فاصله گرفته بودند.

گفتنی‌ست؛ این پروژه‌ی فرهنگی در سال جدید با برنامه‌ها و محتواهای تازه، با استفاده از کارشناسان و قصه‌گویان چیره‌دست استان تهران تداوم خواهد یافت.

این انجمن ضمن اجرای قصه‌گوی ماه، در پاتوق قصه‌گویی به صورت لایو از میهمانان ویژه و صاحب‌نظران حوزه‌ی قصه‌گویی دعوت و در قالب آن مفاهیم مهم قصه‌گویی را بررسی می‌کند.

قصه‌گوی ماه در جلسات خود از همکاران مجرب و قصه‌گویان نام‌آشنایی استفاده کرده است که به همراه موضوع جلسه در زیر می‌بینید:

عطیه احمدزاده - با موضوع چگونگی روایت قصه های علمی

فاطمه روحی رحیم - با موضوع بایدها و نبایدها در نقالی

مهرانگیز اخوی - با موضوع نقش انتخاب قصه های مناسب در رشد شناختی کودکان و نوجوانان

پاییزه طاهری - با موضوع انتخاب قصه مناسب، اهمیت ضرب المثل‌ها در قصه گویی، انتخاب قصه و توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فردی

محمد علیپور مطلق- با موضوع چگونگی تعامل با مخاطب

طاهره بشیر- با موضوع قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه

لیلا مکانی- با موضوع زبان بدن در قصه گویی زبان اشاره

میترا ناظم- با موضوع اهمیت لحن و تن صدا در قصه گویی

مهتاب شهیدی- با موضوع بایدها و نبایدها در قصه‌گویی با ابزار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =