کد خبر: 313645
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
بازدید 156
دیدار سرپرست اداره‌کل کانون استان با فرماندار تهران

سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران، با قاسم محمدتهرانی فرماندار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران، در راستای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر خدمات و فعالیت‌ها، مشکلات، چالش‌ها و کمبودهای اداره‌ی استان و مراکز کانون، با همراهی مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی این اداره کل با قاسم محمدتهرانی معاون استاندار و فرماندار تهران دیدار کرد.

در این جلسه، سیدعلی حسینی ضمن معرفی کانون و فعالیت‌های بارز کانون استان تهران، در خصوص مسائل مختلف کانون با فرماندار تهران به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. حسینی با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" ضرورت پرداختن به مبناهای این شعار را در ستاد استان و مراکز کانون، جزو اولویت‌های تئوری و عملی برشمرد و تبیین بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را از رویکردهای مهم کانون استان برشمرد. در مهمترین بخش این جلسه، حسینی به مشکل حاد مرکز ۲۰ کانون تهران واقع در میدان راه‌آهن و مرکز جوادآباد اشاره و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی و بازگشایی این مراکز به ویژه برای استفاده‌ی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، فرماندار تهران را در جریان جزییات این مرکز و مشکلات پیرامون آن قرار داد. چالش اساسی این مراکز که به تعطیلی آنها انجامیده، نشست فضای داخلی و خطرآفرین بودن استفاده از آنهاست.

در جریان این گفت‌وگو، قاسم محمدتهرانی با بردباری و حساسیت، نکات گفته شده را دنبال و به تناوب سوالاتی در خصوص مسائل، مشکلات و نوع فعالیت‌ها مطرح می‌کرد.

در ادامه، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی کانون استان تهران، در خصوص فعالیت‌های تخصصی مراکز و مباحث کارشناسی به ارائه‌ی توضیحات تفصیلی و مبتنی بر آمار پرداخت. در این توضیحات به نوع فعالیت مراکز و حوزه‌های آن، برنامه‌های دینی، مذهبی و هویت ایرانی-اسلامی، مهارت‌های حال خوش زندگی در قالب کارگاه‌های مجازی و حضوری، میزان استقبال خانواده‌ها و اعضا، گروه‌های سنی هدف، مفاهیم و موضوعات رایج در فعالیت‌ها و واکنش کانون به فراگیری بیماری کرونا در جریان فعالیت‌ها، با اتکا به آمار و ارقام اشاره شد.

پس از توضیحات نمایندگان کانون استان، معاون استاندار و فرماندار تهران، ضمن تقدیر از تلاشگران کانون استان تهران، ابراز امیدواری کرد که بتواند در خصوص مرتفع شدن مشکلات طرح شده نهایت همکاری و رایزنی را با نهادهای ذی‌ربط داشته باشد.

در همین راستا قاسم محمدتهرانی، فرماندار تهران وعده داد در هفته‌های آینده و پس از آغاز برنامه‌های کانون در ترم بهار، برای آشنایی بیشتر با فعالیت مراکز و مشکلات زیرساختی آنها، از مرکز ۲۰ راه‌آهن و نیز مراکز فعال مناطق دیگر بازدید به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =