کد خبر: 313673
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
بازدید 153
گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی در کانون لرستان

معرفی شهید مرتضی آوینی، معرفی آثار فرهنگی هنری این شهید و برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی همزمان با گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ محمد جواد محمدی مدیرکل کانون لرستان ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهید مرتضی آوینی و تبریک هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: با شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین ماه 1372، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شده است و به همین مناسبت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار فرهنگی با همکاری حوزه هنری استان لرستان برنامه های متنوعی را پیش بینی و اجرا کردند.
محمدی افزود: برجسته سازی رفتارهای ممتاز و فعالیتهای شهید آوینی، معرفی آثار فرهنگی هنری این شهید در این هفته مد نظر مربیان کانون پرورش فکری لرستان قرارگرفت.
محمدی با اشاره به این نکته که برنامه های هنر انقلاب از20 فروردین شروع شده اند اضافه کرد: فضا سازی مناسب این هفته و آشنایی بیشتر با این شخصیت برجسته فرهنگی همراه با اجرای برنامه های متنوع در مراکز کانون سراسر استان لرستان انجام شد.
این مدیر فرهنگی عنوان داشت: اعضای مراکز با کمک مربیان نشریه دیواری با موضوع معرفی سید اهل قلم اجرا کردند و دلنوشته های خود را در این خصوص به صورت متون ادبی شعر و داستان نوشتند و چهره ی شهید آوینی را به صورت چاپ دستی ترسیم کردند. 
اجرای کارگاه های نوشتن خلاق، معرفی شخصیت، کاردستی و همچنین کارگاه نقاشی با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان با شخصیت این شهید والا مقام از فعالیتهای دیگر کانون استان در این هفته بود.
مدیرکل کانون لرستان به قصه گویی روایت زندگی و شهادت شهید آوینی برای دانش آموزان از سوی مربیان اشاره کرد و گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تلاش می کنند که  شخصیت و اندیشه شهدای والا مقام را به عنوان الگوهای مناسب به کودکان و نوجوانان معرفی نمایند.
محمدی بیان داشت: ویژه برنامه هایی درگرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در مراکز شماره یک و 2 و5خرم آباد، یک و2و3 بروجرد، اشترینان و الشتر، نورآباد و پلدختر برای اعضا و دانش آموزان مدارس اجرا شد.
گفتنی است، آیین رونمایی از کتاب « کهنه سرباز » و فیلم مستند « اسکندر » همزمان با بزرگداشت امیرسرتیپ دوم اسکندر بیرانوند فرمانده سرافراز هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم که درحوزه هنری لرستان در خرم آباد برگزار شد، بهرام ستاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان و هنرمندان حضور داشتند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =