کد خبر: 313702
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
بازدید 480
بزرگداشت عطارنیشابوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قروه درگزین برگزارشد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قروه درگزین نخستین نشست ادبی سال ۱۴۰۱ را صبح روز ۲۵ فروردین به نام و یاد شاعر و عارف پرآوازه ایران شیخ فریدالدین عطار نیشابوری برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز پنجشنبه ۲۵ فروردین همزمان با سالروز تولد شیخ فریدالدین عطار نیشابوری شاعر و عارف مشهور ایرانی نشست ادبی به همت انجمن ادبی آفرینش مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قروه درگزین با حضور اعضای علاقمند به ادبیات و مربیان این مرکز برگزار شد.

در این برنامه که با اجرای مربی ادبی مرکز، مسلم محمدی برگزار شد، ابتدا وی اشعاری زیبا از عطار نیشابوری را در ستایش و سپاس از خدای بی همتا قرائت کرد.

محمدی در ادامه نشست به معرفی این شاعر بلند آوازه و عارف شهیر ایرانی پرداخت و از زندگی و اندیشه های عرفانی عطار نیشابوری برای حاضرین گفت و علاوه بر معرفی آثار ارزشمند این شاعر بزرگ از تاثیر اندیشه های عرفانی وی در آثار عرفا و شعرای عارف بعد از خود نیز مطالب ارزنده ای را بازگو کرد.

در بخش بعدی این برنامه نوروزی مربی فرهنگی مرکز به شکل ویژه به معرفی اثر ارزشمند منطق الطیر عطار پرداخت و سفر نمادین پرندگان را به زبان ساده برای اعضای علاقمند شرح داد. همچنین به بیان هفت مرحله ی عرفان از نگاه و زبان عطار پرداخت و به جنبه های عملی آن در زندگی انسان ها اشاره نمود. همچنین به معرفی کتابها و تولیدات کانون درباره ی زندگی و آثار عطار پرداخته و از اعضای نوجوان دعوت کرد تا با مطالعه این کتابها قدم در راه شناخت هر چه بیشتر سرچشمه های ادبیات ایران بردارند.

در ادامه نشست هر یک از حاضرین و اعضا به خوانش داستان های کوتاه عرفانی از منطق الطیر و تذکره الالیاء پرداختند.

لازم به ذکر است این نشست حضوری به صورت زنده از صفحه اینستاگرام مرکز میزبان علاقمندان مجازی نیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =