راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی کاردستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مرکز تخصصی کاردستی با هدف جذب و نگهداری اعضای کانون و در راستای تولید و اشتغال‌آفرینی در یزد راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد: سرپرست کانون استان در این نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه از طرح‌های خلاقانه مربیان کانون حمایت خواهیم کرد، افزود: با توجه به جذب و پایداری اعضا به ویژه نوجوانان که یکی از دغدغه‌های همه نیروهای کانون است، در سال جدید بها دادن به طرح‌هایی در این خصوص که این ظرفیت را دارند، بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
عالیه قوامی یادآور شد: مستندسازی طرح‌نامه از شروع تا چالش و رفع چالش، مناسب‌سازی آن با طرح‌های مطلوب، توجه به نشان‌های بومی و محلی و اطلاع‌رسانی و توجه به برد خبری آن باید مورد توجه قرار بگیرد. 
مربی فرهنگی و طراح مرکز تخصصی کاردستی کانون در خصوص راه‌اندازی این مرکز گفت:  کاردستی فعالیتی جذاب برای کودکان و حتی نوجوانان است و در اجرای یک کاردستی کودک با بهره‌گیری از نیروی تفکر، تجسم و تخیل و با تکیه بر مهارت‌های دست و استفاده از ابزار و وسایل به خلق اثر می‌رسد. 
سیدحسین میرقاسمی با بیان این که هدف کلی اجرای این طرح بالابردن سطح کیفی کاردستی‌های خلاق مربیان، اعضا و علاقه‌مندان به این هنر است، ادامه داد: جذب اعضای نوجوان و بالابردن اعتماد به نفس آنها و مربیانشان در تولید آثار خلاقانه و با کیفیت، تمرین برای بکارگیری روشهای خلاقانه اعضا در زندگی روزمره، دستیابی به آرشیو مناسب و هدفمند، ارتباط و تعامل فرهنگی هنری، ارتباط و تعامل مثبت با خانواده‌ها و... از جمله اهداف جزیی این طرح است. 
کارشناس ناظر این طرح نیز گفت: مشارکت و خرد جمعی  شورای کارشناسی و تیم مجرب و متخصص  کاردستی می تواند مسیر راه‌اندازی این مرکز را هموارتر کند. 
مریم حیدری به قرارگرفتن مرکز تخصصی کاردستی در مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یزد به عنوان یکی از مراکزی که در کنار پارک قرار دارد اشاره و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های پارک جهت برپایی بازارچه‌های فرهنگی، هنری استفاده کرد.

هرکدام از کارشناسان نظرات و پیشنهاداتی ارایه کردند.
تشکیل تیم مجرب و متخصص، معرفی مشاهیر و شخصیتها، ساخت اسباب‌بازیهای بومی محلی و ساخت الگوی بناهای تاریخی، تهیه بسته‌های یلدایی، تولد و... تولیدات سفارشی برای فضاسازی سازمانها و نهادها، راه‌اندازی بازارچه‌های فروش، تهیه بسته‌های هدیه برای اعضای برگزیده، استفاده از نشانه‌های معماری یزد و... از جمله پیشنهادات ارایه شده در این نشست هم‌اندیشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =