برگزاری بیست و هشتمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون خوزستان

بیست و هشتمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بیست و هشتمین کارگاه مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان با موضوع «نقش نور در عکاسی پرتره» و حضور فرزانه لطیفی کارشناس هنری و نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان کرمانشاه، کارشناسان، مربیان هنری و ۶۵ عضو نوجوان دختر و ۱۵ عضو نوجوان پسر کانون پرورش فکری خوزستان علاقهمند به هنر عکاسی در دو گروه مجزا برگزار شد.

فرزانه لطیفی در ابتدا این برنامه با تعریفی از نورپردازی در عکاسی، ذهن مخاطبان را با موضوع آشنا کرد و گفت؛ نورپردازی، یک مهارت اساسی در عکاسی است.

او افزود: نورپردازی در گرفتن عکسی ساده از یک رویداد گذرا که نور مورد نیاز را به طور طبیعی از محیط اطراف دریافت کرده مهم است و این اهمیت تا تصویری تبلیغاتی که در آن از نورپردازیهای خاص استفاده میشود قابل مشاهده است.

لطیفی اضافه کرد؛ نور ماهیت عکاسی است و بدون آن عکسی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به تشریح دستهبندی نور در دو بخش طبیعی و مصنوعی پرداخت و نوجوانان را با «ساعت طلایی» در نور پردازی طبیعی آشنا کرد.

این کارشناس هنری در ادامه به تشریح حالت ها و کاربرد نورهای مصنوعی و طبیعی در عکاسی پرداخت و در ادامه  انواع نورپردازیها شامل: نورپردازی یکطرفهای، رامبراندی، حلقهای، پروانهای، حاشیهای، گسترده و نورپردازی کوتاه را با نمونههای تصویری برای شرکتکنندگان در این نشست هنری توضیح داد.

لطیفی همچنین در این نشست موضوعاتی همچون دمای رنگ در نورپردازی، شدت نور، و جهت نور در عکاسی، بخصوص در عکاسی پرتره را آموزش داد.

 گفتنی است: این رویداد هنری با پرسش و پاسخ میان اعضا و مدرس پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =