کاشت نهال در مرکز علوم و نجوم کانون زنجان

به مناسبت دوم اردیبهشت که مصادف با روز زمین پاک بود مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری استان زنجان به خاطر پاسداشت این روز در محوطه مرکز نهالی را با حضور اعضا کاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ طلعت آقاجانلو مسئول مرکز علمی و فرهنگی علوم و نجوم در گزارشی عنوان کرد: همه ساله دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک همراه با آیین‌هایی برگزار می‌شود تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند. دوم اردیبهشت، روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست ‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است در حقیقت یکی از دلایل نامگذاری چنین روزی پاسخ به بحران محیط زیست است.

 مسئول مرکز علوم و نجوم گفت: در همین راستا مرکز علوم و نجوم کانون زنجان به جهت پاسداشت منابع زمینی و در جهت کمک به زمین برای حفظ سرسبزی و طراوت و شادمانی و افزودن منابع اکسیژن ساز به چرخه‌ی زیست محیطی ویژه برنامه‌ای با این عنوان برگزار نمود.

در این ویژه برنامه ابتدا اعضا در سالن سمینار با اهمیت حفظ و نگهداری سرمایه‌های زمین به عنوان سیاره مادر آشنا شدند.  سپس با کاشتن یه اصله نهال در محوطه‌ی بیرونی مرکز توسط اعضای کودک و نوجوان و مربیان مرکز این رویداد مهم در مرکز علوم و نجوم ثبت شد تا این درخت یادگاری باشد از تلاش دسته جمعی اعضا و مربیان برای کمک به زمین برای حفظ حیات و سرسبزی این سیاره زیبا.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =