طرح همیاران شهرداری و کانون مشگین‌شهر

طرح «همیاران شهرداری و کانون» به همت مربیان مرکز شماره یک کانون پرورش فکری مشگین‌شهر، روز چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، آموزش مهارت‌های زندگی و اصول شهروندی به کودکان و نوجوانان با همکاری شهرداری، طرحی است که در سال‌های گذشته ایده اولیه آن توسط نیلوفر صفروند مربی مسوول مرکز شماره یک کانون مشگین‌شهر به شهردار و رئیس آموزش‌وپرورش این شهرستان ارایه‌شده بود که از روزهای اول سال ۱۴۰۱ به‌صورت عملی به اجرا درآمد.

براساس این گزارش، در نخستین ماه از سال جدید و پس از شرکت اعضای ارشد مراکز کانون مشگین‌شهر در همایش پاک‌سازی و گفتمان فرهنگی شهرستان در راستای آموزش اصول شهروندی، ضمن برگزاری جلسه هماهنگی با علی مسیب‌زاده، شهردار و حامد کاوه، معاون فرهنگی شهرداری، کارگاه‌های هشت‌گانه‌ی بهاره آموزش اصول شهروندی با مربی‌گری نیلوفر صفروند و معصومه رحیم‌زاده از مربیان فرهنگی مرکز شماره یک شروع به کار کرد.

با توجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی از طریق فضای مجازی و اعلام همکاری از سوی نهادها، مدارس و اقشار مختلف شهرستان، دانش‌آموزان مدرسه سما و اعضای مرکز شماره یک در نخستین کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش شهروندی با عنوان «پاکبان مهربان» شرکت نمودند و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی پرداختند؛ در این برنامه، کارکنان حوزه‌ی معاونت فرهنگی شهرداری و جمعی از کارکنان مدرسه سما حضور داشتند و کودکان حاضر در کارگاه، ضمن آشنایی با اصول شهروندی با شغل پاکبانان نیز آشنا شدند.

در این کارگاه، بحث و گفت‌وگو با کودکان در مورد رعایت نظم و نظافت شخصی و مدنی با استفاده از احادیث و روایات معتبر و هم‌چنین پرسش و پاسخ توسط مربی فرهنگی مرکز آغازگر برنامه بود و در ادامه ضمن پخش نماهنگ مثل دسته‌گل، به معرفی شغل پاکبانی پرداخته شد که با توجه به تهیه پوشش‌های مخصوص پاکبانان توسط شهرداری و همچنین جاروهای مخصوص پاکبانان، برنامه بعدی به اجرا درآمد.

هم‌چنین نیلوفر صفروند از اعطای کارت شناسایی همیاران کانونی شهردار به دانش‌آموزان مدارسی که به عضویت مرکز درآمده و در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده بودند، خبر داد و سپس ماجرای «شهر شلوغ» را برای مخاطبان قصه‌گویی کرد.

در این ویژه‌برنامه، حامد کاوه، معاون فرهنگی شهرداری نیز از خاطرات دوران عضویت خود در کانون سخن به میان آورده و از تأثیر فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری در انتخاب شغل خود سخن گفت؛ او سپس در مورد ساعات قرار دادن زباله در بیرون از منزل و دیگر راه‌های همکاری با پاکبانان زحمتکش با اعضا به گفت‌وگو پرداخت.

اعضا با هدایت مربی مسوول مرکز، نمایش خلاق «چند نمونه اخلاق خوب شهروندی» را به اجرا در آوردند و در پایان به‌منظور ارزش نهادن به وسیله‌ای که روزانه آلودگی‌های شهروندان را از چهره شهر می‌زداید، جاروهای پاکبانان را با گل‌های مقوایی رنگی و روبان‌های پارچه‌ای، تزیین نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =