کد خبر: 314244
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
بازدید 325
مدیر کل کانون فارس با فرماندار شیراز دیدار کرد

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با لطف‌الله شیبانی فرماندار شیراز دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی در این دیدار کانون را به عنوان یکی از تخصصی‌ترین پایگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان معرفی کرد که با بیش از نیم قرن تجربه فعالیت می‌کند. او در ادامه گفت: این نهاد فرهنگی و هنری با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی ۶۲ مأموریت و فعالیت را دنبال می‌کند و بنا به سلیقه و علاقه مخاطب به ارائه برنامه می‌پردازد.

مدیر کل کانون فارس گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با دارا بودن ۵۸ مرکز ثابت، سیار روستایی و پستی و همچنین ۳۶ شعبه کانون زبان ایران در سراسر استان فارس در خدمت کودکان و نوجوانان است. به گفته‌ی کامرانی، کانون فارس دارای گسترده‌ترین شبکه کتاب‌خانه‌های کودک و نوجوان کشور است و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب کودک و نوجوان به‌شمار می‌رود و پس از انقلاب اسلامی به عنوان یک شرکت دولتی وابسته به آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کامرانی در ادامه گفت: کانون زبان ایران نیز وظیفه آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، چینی، روسی، عربی، اسپانیایی و ... را بر عهده دارد.

 این دیدار با سخنان شیبانی، فرماندار شیراز ادامه یافت. فرماندار شیراز یکی از افتخارات خود را عضویت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در دوران کودکی و نوجوانی بهره‌های فراوانی را از فضای جذاب و دلنشین کانون برده‌ام  و گویی قسمتی از شخصیت من در کانون شکل گرفته است.

شیبانی در ادامه در رابطه با مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز که مدتی است زمزمه ویرانی آن به گوش می‌رسد و مسوولان کانون در برابر این تخریب ایستادگی کرده‌اند نیز قول مساعدت و پیگیری داد و گفت در این رابطه حتما با شهردار شیراز رایزنی خواهد کرد.

شیبانی همچنین در زمینه واگذاری زمین و ساخت مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری در شیراز که در جریان ساخت پل کابلی ولی‌عصر (عج) تخریب و بیش از ده سال است که پروژه ساخت آن بر زمین مانده، قول مساعدت داد.

فرماندار شیراز در پایان بر ادامه فعالیت‌های کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تأکید و خاطرنشان کرد که به جای چاپ کتاب با هزینه‌های زیاد بهتر است به سمت تولید کتاب‌های الکترونیک پیش رفت.

کامرانی و شیبانی که در دوران دفاع مقدس از رزمندگان  گردان عملیاتی کمیل از لشکر المهدی (عج) بودند به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداختند و در پایان دو جلد کتاب داستان مربوط به دو شهید گردان‌ مذکور که توسط کامرانی به رشته تحریر درآمده به فرماندار شیراز اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =