کد خبر: 314393
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
بازدید 110
بیست‌ودومین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان برگزار شد

تازه‌ترین جلسه‌ی انجمن نویسندگان نوجوان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، بیست‌ودومین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از عزت‌اله شرافت، نویسنده و منتقد و مربی کانون گلستان، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

در ابتدای جلسه تعدادی از آثار اعضای نویسنده مراکز فرهنگی هنری استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

شرافت در نقد این آثار، گفت: در قرن بیستم و بیست و یکم به دلیل ماشینی شدن کارها و اهمیت زمان، همه هنرها به سمت فشرده شدن و ایجاز پیش رفتند و داستان‌های مینیمال و بعد فلش فیکشن‌ها بوجود آمدند؛ این موضوع در دیگر هنرها مثل موسیقی، معماری و نقاشی نیز تاثیر داشت.

وی در نقد آثار یکی از اعضا گفت: داستان های مینیمال یک راز مگو دارند که مخاطب باید آن را کشف کند، نکته ای که در اثر خوانده شده بود اما نویسنده آن را ننوشت ومخاطب باید کشفش کند و از آن لذت ببرد.

مربی ادبی کانون گلستان در نقد اثر دیگری اینگونه بیان کرد: فزرند زمان خود بودن نویسنده یعنی اینکه، دغدغه‌ها و مسائل جامعه را ببیند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشد و در هر قالبی که توانایی دارد به بیان آن بپردازد.

او ادامه داد: وقتی شخصیتی را وارد داستان می‌کنند باید کارکردی برایش در نظربگیرند؛ همچنین آنچه را که می‌خواهند بگویند (طرح داستان) را با خود مرور کرده و همان را در داستان بکار گیرند تا درگیر پراکندگی و تعدد موضوع نشوند..

بیست‌ودومین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از عزت‌اله شرافت، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =