کد خبر: 314520
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
بازدید 280
ویژه برنامه‌ی نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

ویژه برنامه‌ی ‌ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ایرانی، به همت کانون پرورش فکری گلستان و مشارکت کانون خراسان شمالی و با حضور نوجوانان شاهنامه‌خوان دو استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، به‌مناسبت بزرگداشت فردوسی، ویژه برنامه‌ی ‌ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای پارسی با حضور مدیران کل کانون، کارشناسان، مربیان و جمعی از نوجوانان و علاقه‌مندان دو استان به صورت مجازی برگزار شد.

در این ویژه برنامه بهمن نشاطی از گلستان به  معرفی بخش‌های مختلف شاهنامه و ویژگی‌های آن برای کودکان و نوجوانان، مطالعه‌ی کتاب‌های واژه‌نامه شاهنامه، شاهنامه فردوسی به نثر، بهین‌نامه باستان و کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری را به علاقمندان به ادبیات کهن ایران زمین پیشنهاد داد.

همچنین اسماعیل عسگری از خراسان شمالی با نقالی و قصه‌گویی از شاهنامه، حلاوت این متن فاخر را در کام نوجوانان شیرین‌تر از همیشه کرد.

در این برنامه ۱۵ نفر از اعضای کودک و نوجوان دو استان به شاهنامه‌خوانی و نقالی پرداختند.

ویژه برنامه‌ی فرهنگی‌ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ایرانی، به همت کانون پرورش فکری گلستان و مشارکت کانون خراسان شمالی روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به‌صورت مجازی برگزار شد.

۲۵ اردیبهشت روز ملی پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» بزرگ‏ترین حماسه‌سرای ایران و یکی از حماسه‌سرایان بزرگ جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =