سفراعضای کانون لرستان به ستارگان

مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان همزمان با هفته نجوم ویژه برنامه های متنوعی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ همزمان با هفته نجوم، ویژه برنامه ی مختلفی درمرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان و مرکز فرهنگی هنری شماره دو خرم آباد اجرا شد. 
براساس این گزارش: دراین هفته همزمان با سراسر کشور در استان لرستان نیز فعالیت‌های علمی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزارشد که می توان به؛ بازدید اعضای مراکز کانون از مرکز علوم و نجوم کانون لرستان اشاره کرد که در این بازدیدها اعضا و دانش آموزان با راهنمایی راضیه گلمرادی مسئول انجمن نجوم، با پخش فیلم های متنوع با خورشید و فعالیت‌های آن آشنا شدند و در کنار فعالیت های مختلف علمی در بخش سفر به ستارگان با استفاده از آسمان‌ نمای دیجیتال به رصد صورت های فلکی آسمان بهار و بررسی جهت یابی و قبله یابی پرداختند.
یکی دیگر از فعالیت های اجرا شده در این هفته بررسی و ارائه فعالیت‌های پژوهشی اعضای باشگاه نجوم بود که اعضا با ارایه اثر به صورت پاورپوینت به رقابت پرداختند که در پایان نیز سه اثر برتر در حوزه پژوهشی انتخاب شدند.
دراین هفته، دانش آموزان، طبق درسنامه هایی که برای آنها تهیه شده بود ، مطالب مختلفی از جمله آشنایی با منظومه شمسی، گذر از ایستگاه گرانش، بررسی ایستگاه اپتیگاه و کار با تلسکوپ های مختلف و بررسی صور فلکی و پخش فیلم در گنبد آسمان نمای دیجیتال را بررسی کردند.
 گفتنی است: در طول هفته نجوم برنامه هایی به صورت مجازی و با شرح اخبار روز نجومی، شرح وقایع دنیای نجوم و هوافضا و پرسش و پاسخ های نجومی برای تمامی اعضای استان برگزار شد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =