اجرای برنامه های متنوع کانون پرورش فکری به مناسبت روز ملی زبان و ادب پارسی

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت روز ملی زبان و ادب پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برنامه های متنوعی از جمله شاهنامه خوانی ، نقالی ؛ و نمایش عروسکی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی مجتمع کانون پروش فکری بجنورد  همزمان با پاسداشت روز ملی زبان و ادب پارسی و بزرگداشت حماسه سرای بزرگ " حکیم ابوالقاسم فردوسی "  ویژه برنامه ی " برگ سبزی از شاهنامه " را برگزار کرد.

فاطمه عطاالهی مسئول مرکز مجتمع بجنورد در این باره گفت : این برنامه که همزمان با تشکیل انجمن شاهنامه خوانی و نقالی بود با هدف آشنایی  اعضای این مرکز با  فردوسی و شاهکار فاخر او شاهنامه برگزار شد.

عطاالهی با بیان اینکه  اعضای این مرکز  قصه ی ضحاک مار دوش را شنیدند و به اجرای نقالی  پرداختند افزود : همچنین در حاشیه این مراسم کودکان و نوجوانان با استفاده از  ماسک های شخصیت های مشهور شاهنامه همچون، رستم، آرش، گردآفرید، کاوه  و ...به شاهنامه خوانی  پرداختند و لحظه های به یاد ماندنی را در کنار دوستان و مربیان و والدین علاقمند رقم زدند.

همچنین ویژه برنامه ای به همین مناسبت با ۴۰ نفر از اعضا ی مرکز یک بجنورد برگزار شد.

مریم احتشام مسئول مرکز یک بجنورد برنامه نقالی توسط اعظم دبدبه،   مسابقه ی شعرخوانی با بادکنک ها، اجرای بازی محلی " توتوله " یا وسطی را از برنامه های این روز  دانست و گفت :کودکان و نوجوانان مرکز یک به تماشای نمایش ضحاک مار دوش با اجرای اعضای مرکز یک  و   نورپردازی  و موسیقی  مهدی حصاری عضو ارشد مرکز نشستند.

همچنین مربیان مرکز شماره ۲کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  اسفراین نیز به مناسبت روز زبان و ادب فارسی وبزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی  با هدف آشنایی این دانش آموزان با این شاعر بزرگ در مدرسه ابتدایی شهید کاوه حاضر شدند و ضمن معرفی آثار و  داستانهای شاهنامه وزندگی نامه این حکیم بزرگ درباره نحوه ی عضویت در کانون و شرکت در کلاسهای تابستانی با این دانش  آموزان صحبت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =