نقالی اعضا و مربیان کانون استان تهران به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی حکیم

به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و گرامیداشت زبان پارسی، اعضای انجمن قصه‌گویی استان تهران در قالب ویژه‌برنامه‌ای با عنوان "نقش و نقل" به اجرای نقالی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این گردهمایی به مناسب روز بزرگداشت حیکم ابوالقاسم فردوسی، به همت انجمن قصه‌گویی کانون استان تهران و مشارکت مراکز ۲۵ و ۲۶ با حضور سیدعلی حسینی سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی، لیلا شعبانی کارشناس فرهنگی، اعضا و مربیان مرکز ۲۵ و تعدادی از خانواده‌های آنان برگزار شد.
در آغاز این ویژه‌برنامه که با اجرای مریم شفیع‌زاده نماینده‌ی انجمن قصه‌گویی کانون تهران برگزار شد؛ سیدعلی حسینی سرپرست کانون استان تهران، ضمن گرامیداشت روز فردوسی، به دو جریان موثر در سربلندی و سرافزاری کشور اشاره کرد و گفت؛ در تاریخ این مرز پرگهر، شاعران بزرگی نظیر فردوسی خدمات بی‌شمار و ارزنده‌ای در قبال پاسداشت زبان و فرهنگ کشور ارائه کرده‌اند که تا قرن‌ها تاثیر آنها ماندگار خواهد بود.
حسینی در ادامه به خدمات شهدای گرانقدر در برهه‌های مختلف اشاره کرد و میزان تاثیر جان‌فشانی آنان در مسیر حفظ ارزش‌های والای فکری و فرهنگی ایران را غیر قابل وصف و ارزشمند برشمرد.
در ادامه‌ی این نکوداشت، ثنا حسن‌لویی عضو نوجوان مراکز کانون استان تهران و برگزیده‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی در بخش نقالی، با روایت بخش‌هایی از شاهنامه‌ی فاخر حکیم فردوسی به نقالی پرداخت که مورد توجه و ستایش حاضران قرار گرفت.
سپس نوبت به هنرنمایی فاطمه روحی‌رحیم مربی مسئول مرکز ۳۵ تهران رسید تا ضمن اجرای نقالی، دقایقی در خصوص هنر نقالی و جایگاه و اهمیت آن برای اعضا و خانواده‌های علاقه‌مند صحبت کند.
بخش دیگر "نقش و نقل" به اجرای دیگر عضو برگزیده‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی، آرمین عیسی‌آبادی اختصاص داشت که به روایت فرازی از شاهنامه‌ی فردوسی در قالب نقالی اختصاص داشت.
در این ویژه‌برنامه یک میهمان مجازی نیز نقش‌آفرینی کرد. فهیمه باروتچی نقال و داور بخش آیینی-سنتی جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از روی پرده‌ی نمایش و در قالب یک فایل ویدیویی با حاضران گردهمایی نقش و نقل گفت‌وگو کرد و به بیان نکاتی در خصوص هنر نقالی پرداخت. 
در پایان نیز با حضور سرپرست کانون استان تهران و دیگر همکاران از اعضای نقال؛ ثنا حسن‌لویی و آرمین عیسی‌آبادی و همچنین فاطمه روحی‌رحیم مربی‌مسئول مرکز ۳۵ با اهدای جایزه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =