کد خبر: 314659
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
بازدید 247
جایگاه نور در عکاسی

شانزدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان فارس با حضور سمیرا بشارتی از استان خراسان رضوی با موضوع «جایگاه نور در عکاسی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، این نشست با طرح سوال «مهم‌ترین عنصر در عکاسی چه می‌تواند باشد»؟از سوی مدرس و مشارکت اعضا و مربیان انجمن آغاز شد و سپس با طرح سوال «اگر دوربین نداشته باشیم چگونه می‌توان عکس گرفت»؟ و «فرق نقاشی و عکاسی چیست؟» اعضا را به گفتگو و اظهارنظر رساند.

بشارتی گفت: «دوربین عکاسی و نور» پیوند عمیقی باهم دارند و در کنار یکدیگر هنر عکاسی را شکل می‌دهند. او مختصری از تاریخچه ثبت اولین عکس با اتاقک تاریک که مقدمه‌ای بر اختراع دوربین عکاسی بود را شرح داد.

مدرس این نشست در ادامه به تشریح انواع نور طبیعی و مصنوعی و تفاوت آن‌ها پرداخت و بهترین ساعات را برای عکاسی در نور روز، صبح و عصر و در هوای ابری یا نیمه‌ابری که زاویه تابش خورشید ملایم است، دانستند.

سپس در ادامه برای درک بهتر تأثیر نور عکاسی یک تمرین به اعضا داده شد و از آن‌ها خواسته شد با انتخاب یک سوژه و با تاباندن نور مصنوعی به آن از سه زاویه بالا، پایین و چپ یا راست به بررسی و مشاهده تغییرات بپردازند. چند راهکار خلاق نیز برای ایجاد جلوه‌های نوری در عکس نیز از سوی بشارتی ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =