مسئول انجمن شاهنامه خوانی، و شاهنامه پژوهی بزرگمهر حکیم همدان مهمان مرکز آفرینش های ادبی کانون استان همدان

به مناسبت گرامیداشت روز "حکیم ابوالقاسم فردوسی" نشست مجازی به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون استان همدان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، این نشست تخصصی در روز چهار شنبه بیست و هشتم اردیبهشت، با هدف گرامی داشت روز پهلوان سخن آفرین ,,فردوسی طوسی,, و پاسداشت زبان فارسی، با حضور دکتر صادق ارشی، استاد زبان و ادبیات فارسی، برای اعضاء، مربیان و کارکنان کانون استان همدان برگزار گردید.
دکتر صادق ارشی، زبان فارسی را فاخرترین و گهربارترین زبان آراسته به هنر و اسطوره و حماسه دانست و اعلام داشت: شاهنامه شناسنامه این زبان ارزشمند است. و حفظ و حراست از این شناسنامه وظیفه هر ایرانی است.
این شاهنامه پژوه، نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در انتقال مفاهیم غنی و گرانسنگ به نسل نوین بسیار مهم قلمداد کرد و اعلام داشت: کودکان و نوجوانان به زبان ساده گویی نیاز دارند، و امروزه با کوتاه گویی و خلاصه نویسی، می‌توان قصه‌ها و مفاهیم حماسی  و اسطوره‌های ماندگار شاهنامه را در اختیار این مخاطبان قرار داد.
از دیگر برنامه‌های این نشست، نقد و بررسی، فیلم شاهنامه خوانی و نقالی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان بود.
شایان توجه است، نشست شاهنامه خوانی، با حضور ۳۱ نفر از اعضا و مربیان و کارکنان کانون استان، به مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار گردید.
 دکترصادق ارشی دارای
دکترای زبان و ادبیات فارسی، 
مدرس دانشگاه فرهنگیان همدان و دارای چندین مقاله در حوزه ادبیات حماسی و پهلوانی و همچنین مسئول انجمن شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی بزرگمهر حکیم همدان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =