کد خبر: 314715
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
آثار اعضا نوجوان کردستان در هفدهمین نشست ادبی کانون نقد شد

انجمن شاعران نوجوان هونیا آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان هفدهمین نشست مجازی خود را با حضور فاطمه ناظری شاعر و منتقد ادبی در روز شنبه 24 اردیبهشت ماه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان ، این نشست مجازی با اشتراک گذاری آثار اعضا نوجوان آغاز شد و کارشناس برنامه به نقد و بررسی اشعار اعضا پرداخت.

اولین شعر از عضو توانمند انجمن دیلان یوسفی با نام بی نشانه بود که مورد نقد قرار گرفت و ناظری تصویرهای زیبایی که دیلان در شعرش بکار برده بود را مورد تشویق قرار داد وگفت : در کل شعر شاهد تخیل خوبی بودیم و دیلان را به خواندن کتاب های نثر ادبی مصطفی علیپور که نثرهای ایشان شاعرانه است و قیصر امین پور ، سلمان هراتی ، مریم اسلامی و مریم هاشم پور و حسین تولایی تشویق کرد.

در ادامه این جلسه دومین شعر که مورد نقد و بررسی قرار گرفت از سارینا رستمی بود که کارشناس برنامه در سخنانی گفت: شعر سارینا به صورت یک طرح در ذهن نقش می بندد و تکرار کلمات برف ، خیابان و گربه را کلیدهای شعر دانست و گفت تکرار این کلمات ارتباط بین فکر شاعر را برای ما مشخص می کند.نظری سارینا را به خواندن شعرهای ناصر کشاورز و آقای احمد خدا دوست تشویق کرد.

و شعر آخر متعلق به حدیث غلامی بود که فاطمه ناظری گفت : حدیث در شعرش عناصر مختلف زندگی را آورده است و ارتباط بین زندگی و مرگ واضح است و تلاش و تکاپویی که در شعر به تصویر کشیده شده است همان زندگی است و یک برشی از زندگی را در شعر حدیث می بینیم . وی حدیث را به خواندن شعر سهراب سپهری تشویق کرد و هفدمین جلسه انجمن شاعران هونیا نیز به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =