عنوان یک داستان مانند ویترینی است برای یک مغازه، که خریدار را به سمت خودش جذب می‌کند

بیست و یکمین انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری همدان با حضور سمیرا قیومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، بیست و یکمین انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان، در روز ‌شنبه سی ویکم اردیبهشت با حضور دکتر سمیرا قیومی، نویسنده و منتقد ادبی برگزار شد.

.

دکتر سمیرا قیومی ضمن تحلیل خط به خط داستان اعضاء و تاکید بر رعایت همه عناصر در داستان، ایراد گفت: اولین عاملی که موجب تقویت یک نویسنده می‌شود، رعایت اصول داستان نویسی و توجه به تمامی جوانب داستان است. به عنوان نمونه نثرادبی می‌تواند نویسنده را هم به شعر و هم به داستان نزدیک کند.  نثر ادبی خوش به تنهایی می‌تواند یک نوشته مستقل باشد. نویسنده باید متوجه باشد که چه چیزی را می‌خواهد بگوید. نویسنده باید با خودش رو راست باشد، تا به رسالت اصلی خودش بهتر پی ببرد.

این نویسنده و منتقد ادبی در ادامه در خصوص طرح یک خطی داستان نیز اعلام داشت: وقتی یک نویسنده بعد از نوشتن طرح یک خطی می‌نویسد، متوجه می‌شود، چه چیزی در داستانش کم یا زیاد است یا احتیاج به ویرایش دارد. طرح یک خطی شبیه به نقشه یک ساختمان است که اشکالاتش را به خوبی نشان می‌دهد.

در ادامه‌ی این نشست مجازی، ضمن بررسی و نقد داستان‌های اعضای نوجوان، توسط سایر اعضای انجمن و مربیان ادبی درخصوص برخی از عناصر داستانی گفت و گو شد.

  گفتنی است دکتر سمیرا قیومی، استاد دانشگاه و کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد. این نویسنده و منتقد ادبی دارای چندین اثر ادبی از قبیل: حکایت آفتاب‌گردش (اثر پژوهشی درباره مثنوی مولانا)- خنده‌های تربچه‌ای، لولو آلبالو، سنجاب کجا رفته بود؟ نردبان صورتی، مثل ابر، شکوفه یک دو سه چیلیک، مجموعه‌ کتاب‌های خونه‌ت کجاست؟ تو باغچه!، و .. می باشد.

در این نشست تعداد 31 نفر از کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن حضور داشتند، و به مدت 75 دقیقه در فضای مجازی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =