از خاک تا خشت در ابرکوه

ویژه‌برنامه "از خاک تا خشت" با همکاری فرمانداری، میراث فرهنگی و کانون شهرستان ابرکوه با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با بناهای قدیمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری، شنبه ۳۱ اردیبهشت ویژه‌برنامه‌ی" از خاک تا خشت" توسط مرکز شماره دو کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ابرکوه و با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری  و فرمانداری شهرستان ابرکوه و با حضور شصت نفر از اعضا، در خانه سلیمی برگزار شد.
در این برنامه ابتدا اعضا ضمن بازدید از محله‌ها و خانه‌های قدیمی شهرستان با سبک معماری قدیمی آشنا شدند، سپس با هدف آشنایی هرچه بیشتر اعضا با هنر سفالگری و کاربرد آن دربناهای قدیمی، زیر نظر تعدادی از استادکاران این شهرستان و به همت مربی هنری مرکز به ساخت خشت‌های گلی پرداختند. 

گفتنی است این خانه از بناهای متعلق به دوران قاجار، در مرکز بافت تاریخی ابرکوه و محله دروازه میدان واقع‌ شده است.
حمیدرضا مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه، ضمن تقدیر از حضور اعضا، از آنها خواست تا قدر میراث فرهنگی شهرستان خود را بدانند و در حفظ این بناهای قدیمی و با ارزش نهایت تلاش خود را به کار گیرند. از دیگر برنامه‌های انجام شده، بازدید اعضا از شهر زیرزمینی ابرکوه می‌باشد که برای اعضا بسیار جذاب بود.
در پایان هدایایی از طرف فرمانداری شهرستان، به اعضای شرکت کننده اهدا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =