نشست «ترویج سلامتی در سیره رضوی با تغذیه درست واصلاح سبک زندگی» برگزار شد

همزمان باهفته سلامت؛ نشست «ترویج سلامتی در سیره رضوی با تغذیه درست واصلاح سبک زندگی» به همت واحد آموزش و پژوهش با حضورطیبه ادیبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، اولین  نشست ترویج سلامتی در سیره رضوی با تغذیه درست واصلاح سبک زندگی در سال ۱۴۰۱، روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور طیبه ادیبی کارشناس فرهنگی بازنشسته و کارشناس طب وتغذیه اسلامی و همکاران ستاد، مسئولین و مربیان مراکزاستان به صورت حضوری ومجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه کارشناس طب اسلامی، به مباحث مطرح شده درجلسات قبل  پرداخت، سپس با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام  در خصوص مستحبات و مکروهات غذا و تغذیه در آموزه های دینی، به مواردی که باید هنگام آشامیدن و در زمان غذا خوردن رعایت شوند، اشاره کرد.

ادیبی در ادامه به تشریح انواع خوراکها مانند:خوراک  دیداری، خوراک شنیداری، خوراک باطنی و ...پرداخت وضمن اشاره به چگونگی اثرپذیری روح و جسم انسان از خوراک ها، نوع غذا و تغذیه را براخلاق و رفتارموثر دانست.

 شایان ذکر است: براساس مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، زمان شروع و پایان هفته سلامت از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با شعار هفته سلامت «سلامت سیاره ما، سلامت ما» اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =