ویژه‌برنامه‌ی ادبی "در پناه آفتاب" در کانون استان تهران برگزار شد

ویژه‌برنامه‌ی نقد و بررسی مجموعه شعر نوجوان با عنوان "در پناه آفتاب" به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز ایثار، مقاومت و پایداری، با محوریت کتاب "پاهای تو منهای یک" در کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در این ویژه‌برنامه که با اجرای کبرا بابایی و نگین صدری‌زاده برگزار شد، سیدعلی حسینی سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران، مجتبی احمدی شاعر میهمان، مسئولین، مربیان و رابطان مراکز کانون استان حضور داشتند.


در ابتدای این وبینار، سید علی حسینی ضمن قدردانی از کارشناسان، مسئولین، مربیان و رابطان ادبی مراکز استان و تبریک به مناسبت سالروز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر، رشادت‌های مردم در آن برهه را کم‌نظیر خواند و ابراز داشت؛ رزمندگان کشورمان در کنار مردمی که جان خود را برای آزادسازی خرمشهر کف دست گرفته بودند، در حماسه‌ای تاریخی به دنیا ثابت کردند که هیچ کشوری نمی تواند وجبی از خاک ایران را از آن جدا کند.
حسینی در ادامه، رسالت کانون را در کنار سایر مفاهیم و فعالیت‌ها، انتقال مفاهیم دفاع مقدس برشمرد و از مربیان حوزه‌ی شعر و ادبیات خواست تا این رشادت‌ها را در قالب‌های مختلف ادبی به نسل‌های بعد منتقل کرده و شیوه‌ی تولید محتوای متناسب با آن را به اعضا بیاموزند.

در ادامه مجتبی احمدی شاعر دفتر شعر "پاهای تو منهای یک" در خصوص مختصات ادبیات پایداری که یکی از شاخه‌های آن ادبیات دفاع مقدس به شمار می‌رود با مربیان ادبی گفت‌وگو کرد. 
وی در این نشست در خصوص چگونه گفتن از ادبیات دفاع مقدس برای نوجوانان، "پرهیز از کلیشه‌ها" را یکی از روش‌های مهم و اصولی در پرداختن به ادبیات مقاومت قلمداد کرد و افزود: نگاه تازه به این مقوله بسیار حائز اهمیت بوده و پرداختن به جنبه‌های احساسی این حوزه به جای بخش‌های خشونت‌محور آن می‌تواند باعث ایجاد این نگاه تازه و رستن از دام کلیشه‌ها شود. 
سپس همکاران، کتاب‌های خوب در این حوزه را به هم معرفی و دقایقی در خصوص مجموعه شعر مجتبی احمدی صحبت کرده و نظرات خود را در خصوص این مجموعه به شاعر کتاب منتقل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =