کارگاه آموزشی – توجیهی شیوه های صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برگزار شد

مربی مسئولان کانون استان کردستان روز شنبه 7 خرداد در کارگاه شیوههای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این کارگاه که با همکاری روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان و در راستای اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی برگزار شد، مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی آب را مظهر زندگی عنوان کرد و افزود: حفاظت و نگهداری از منابع آب یک تکلیف همگانی است و هر سازمان باید با استفاده از ظرفیتهای موجود، نسبت به این مهم احساس وظیفه نماید.

حمیدرضاگوهری ادامه داد: با توجه به تاثیرپذیر بودن کودکان و نوجوانان، ضروری است فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه از پایه شروع و نهادینه گردد، چرا که این طیف آینده سازان این مرز و بوم هستند.

گوهری افزود: این روزها مسئله کمبود آب در سراسر جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده است. جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان‌ها وجود دارد و ما باید در راستای فرهنگ‌سازی صرفه جویی آب، خصوصاً در بخش کشاورزی، مابین کودکان و نوجوانان با اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی به صورت غیرمستقیم تلاش کنیم.

کامران سهرابی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در سخنانی ضمن تشکر از همکاری مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به جهت همکاری‌های خوبی که با این شرکت داشته‌اند در سخنانی گفت: در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب خصوصاً در بخش کشاورزی این شرکت نسبت به اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم، از سنوات گذشته اقدام نموده و در این حوزه 4 سال متوالی رتبه اول کشوری را کسب نموده است.

سهرابی افزود: در این طرح تلاش بر این است تا از ظرفیت سازمان‌ها و ادارات فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهایت استفاده گردد و کودکان و نوجوانان از پایه با مفاهیم مدیریت مصرف آب و صرفه جویی، آشنا گردند.

وی همچنین گفت: در نهایت هدف این است تا ذینفعان به عنوان سفیران آب خود نسبت به صرفه جویی احساس مسئولیت نمایند و در مواجه با خشکسالی با رعایت و اصلاح الگوی کشت؛ استفاده از شیوه های نوین آبیاری و همکاری با ادارات متولی بخش آب؛ از بحران کم آبی به سلامت عبور نمائیم و کمترین لطمات به منابع آب سطحی و زیرزمینی وارد گردد.

در پایان کارگاه، مهندس بشیری مدیر بهره برداری سد و شبکه‌های استان و مهندس زندی کارشناسان حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان، نسبت به ارایه گزارش از وضعیت منابع آب استان اقدام و به سئوالات مربیان پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =