نخستین نشست حضوری مربیان و رابطان ادبی در کانون استان تهران برگزار شد

با گذشت بیش از دو سال از بحران کرونا و بهبود شرایط کشور، اولین جلسه‌ی حضوری مربیان و رابطان ادبی کانون استان تهران، در سالن سرو این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ نخستین جلسه‌ی مربیان و رابطان ادبی با کارشناسان واحد آفرینش‌های ادبی تحت عنوان "نشست چهارفصل اندیشه" با حضور سیدعلی حسینی سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران و مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی این اداره کل برگزار شد.

در این نشست، کارشناس مسئول و کارشناسان واحد ادبی، به تبیین سرفصل‌های کاری مختلف در این حوزه، انتظارات اداره استان از مربیان و رابطان ادبی مراکز و روال و گردش کارها و نحوه‌ی برگزاری کارگاه های حضوری و مجازی پرداختند.

در بخش دیگری از این نشست، مربیان و رابطان ادبی نیز، انتظارات و نیازهای خود را نظیر منابع آموزشی به‌روز مطرح کرده و در خصوص این خواسته‌ها تبادل نظر صورت گرفته و همکاران مراکز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های حوزه‌ی ادبی پرداختند.

در ادامه‌ی این نشست سیدعلی حسینی سرپرست کانون استان تهران به جمع اضافه و ضمن خوش‌آمدگویی و تقدیر از زحمت‌کشان ادبی کانون تهران، با همکاران مراکز به گفت‌وگو پرداخت.

در این بخش از سوی مربیان مراکز، پیشنهاد برگزاری حضوری جلسات انجمن‌ها و بررسی و مرتفع‌سازی مشکلات مرکز تخصصی ادبی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر در این زمینه قول‌های مساعدی از جانب سیدعلی حسینی به همکاران مراکز داده شد.

در ادامه از کبرا بابایی کارشناس مسئول و مریم عباسی و نگین صدری‌زاده کارشناسان ادبی اداره‌کل کانون با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد. این لوح‌های یادبود از طرف ستاد مرکزی کانون، به خاطر شرکت کارشناسان ادبی استان تهران در انجمن‌های سایر استان‌ها به عنوان کارشناس میهمان اهدا شد.

بخش پایانی این نشست ادبی، خیام‌خوانی و ادای دین به این شاعر پرآوازه‌ی کشورمان بود. در این بخش بهناز ابواالوفایی مربی ادبی مراکز استان تهران، ضمن یادآوری بزرگی مقام این شاعر و فیلسوف تاثیرگذار، توضیحاتی در خصوص اثرگذاری شعر و اندیشه‌ی این شاعر در موسیقی فولکلور استان بوشهر ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =