دیدار مدیر کل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان

طاهره حمیدی مدیر کل به همراه جمعی از کارکنان، مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با آیت الله سید علی‌رضا عبادی نماینده‌ی ولی فقیه دراستان و امام جمعه‌ی شهر بیرجند دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این دیدار که صبح امروز صبح امروز سه شنبه ۱۷ خراد ماه ۱۴۰۱  با حضور طاهره حمیدی مدیر کل به همراه جمعی از کارکنان، مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی انجام شد، سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی طی سخنانی با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) خطاب به مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان گفت: شما کار خیلی بزرگی انجام می‌دهید یعنی بزرگ‌تر از این کار شما وجود ندارد چرا که کار شما  تداوم کار انبیا و اولیاست یعنی پرورش انسان، پرورش اندیشه و فکر.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اساس کار انبیا این است که انسان پرورش می‌دهند و اساس پرورش انسان هم  بر حب و محبت است، افزود: اساس دین حب است و بغض یک شی عارضی است و بر اساس حب خداوند که انسان را بیش از چیزی  دوست دارد ما هم باید انسان ها را دوست داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر پدری در یک ولنگاری فرزندش اخم می‌کند آن  اخم عین دوستی است و اگر یک مربی دلسوز در مقابل دانش آموزانش تندی می‌کند این تندی عین دوستی است و پیامبران هم برای همین مبعوث شده‌اند.

وی بیان کرد: پیامبراسلام هم پیامبر مهربانی بود و برای دشمنان و کسانی که علیه اسلام می‌جنگیدند هم دعا می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: کشور ایران هم در هیچ کشوری دخالت ظالمانه نداشته و حتی یک سیلی به ناحق به کسی نمی‌زند چرا چون برای این کار نیامده است ولی دشمن همه گزینه‌ها را علیه ایران بکار گرفته است .

عبادی با  تاکید بر اینکه در مکتب انبیا از انسان‌ها برادر می‌سازند، گفت: سرود سلام فرمانده جاذبه انسان‌ها بود که  ضد انقلاب و دشمنان را بسیار عصبانی کرد و ما دیدیم کودکان ونوجوانانی که  در اقصی نقاط جهان از جمله هند و کشمیر این سرود را با گریه می‌خواندند و این همان محبت و عشقی است که در نهاد انسان‌ها نهفته است .

امام جمعه بیرجند برنامه‌های کانون پرورش فکری را بسیار ارزشمند و شایسته خواند و ادامه داد: انسان‌ها بالقوه خلق می‌شوند و با تعلیم و تربیت به بالفعل تبدیل می‌شوند و وقتی نصاب انسان‌های بالفعل که ساخته شده‌اند به حد نصاب برسد  که معادلات دنیا را بهم بریزد همان زمان، زمان ظهور فرمانده است و انشالله این زمان دور نیست .

تدوین ۲۳۰ برنامه همزمان با دهه کرامت در استان

در ادامه این دیدار حمیدی با گرامی‌داشت دهه کرامت و نامگذاری ۱۷خرداد بنام روز نوجوان و جوانان  طلایه داران گام دوم انقلاب افزود: به همین مناسبت برنامه های متنوعی در سطح کانون های پرورش فکری کودکان در سطح استان در حال برگزاری است .

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ برنامه در سطح کانون های پرورش فکری کودکان استان در حال انجام است، ادامه داد: این برنامه‌ها در راستای آشنایی با شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س)  و امام رضا(ع)،برگزاری کارگاه‌های متعدد در زمینه شعر خوانی رضوی، خاطرات زیارت؛ زیارت مجازی، اعزام پیک امید کانون به سطح روستاها و هم‌چنین معرفی شخصیت امام راحل و و مقام عظمای ولایت و بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل می باشند.

پیش بینی شرکت ۱۵ هزار کودک و نوجوان در برنامه‌های تابستانه کانون

حمیدی به برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان  یاد امام، نام امام و سیره امام در سطح کانون های پرورش فکری کودکان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه تابستان قرار داریم و در این دو سال اخیر برنامه‌های کانون به‌صورت مجازی برگزار می‌شد، امسال با حجم وسیعی از علاقه‌مندان و کودکان و نوجوانی روبرو هستیم که برای حضور در کارگاه‌های آموزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز کانون‌های ما این روزها شور و حال زیادی دارد، گفت: پیش بینی ما این است که در کنار کارگاه های عمومی و تخصصی کانون و کانون زبان حداقل بیش از ۱۵ هزار کودک و نوجوان در تابستان امسال از فعالیت‌های کانون استفاده کنند ادامه داد: ما با حساس‌ترین و در عین حال اثرگذار ترین قشر جامعه سروکار داریم و کانون در کنارپایبندی به هدف خودش که پرورش فرهنگ و هنر کودکان و نوجوانان است با تکیه بر ارزش‌های دینی و انقلابی برنامه‌هایش را جلو می برد .

مدیر کل کانون استان اذغان داشت: اگر فعالیت دینی، مذهبی و انقلابی در کانون انجام می‌شود همه در راستای پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی و اجرایی کردن منویات مقام عظمای ولایت است و ما معتقدیم حتی اگر یک نفر با تعالیم ما در مسیر درستی قرار بگیرد و هنرمند انقلابی، کارگردان انقلابی، نویسنده انقلابی و بشود اثرگذاری خیلی زیادی در جامعه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه در تعالیم کانون توکل بر خدا سرلوحه برنامه های ما بوده،گفت:توجه به جنبه های معنوی و مهدوی فرد و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین مورد توجه ما بوده و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام موثری برداریم.

گفتنی است،گفتنی است در پایان این دیدار پرتره شهید علی لندی اثر هنری علیرضا حسینی مربی کتابخانه سیار روستایی بیرجند به نماینده ولی فقیه اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =