اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و خدمات کانون سیستان و بلوچستان برای مردم استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگوی زنده‌ی رادیویی فعالیت‌ها و خدمات کانون را برای ارایه به مخاطبان اطلاع‌رسانی کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مردم استان از طریق رادیو با فعالیت‌های کانون و برنامه‌های آن برای فصل تابستان آگاه شدند.

مدیرکل کانون استان، که از طریق گفت‌وگوی زنده‌ی رایویی با مخاطبان صحبت می‌کرد، سخنان خود را با ارایه‌ی گزارش کوتاهی از ۳۰ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، پستی و پراکندگی آن‌ها در سطح استان آغاز کرد و گفت: ارایه‌ی خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، پژوهشی و دینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام طول سال در حال انجام است و مربیان کانون پیوسته پاسخگوی مخاطبان خود هستند.

معصومه هادی ادامه داد: در تابستان، به دلیل شرایط ویژه‌ای که کودکان و نوجوانان به سبب تعطیلی مدارس دارند، استقبال از مراکز کانون بیشتر است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه، مبنی بر نوع فعالیت‌های کانون، گفت: با عنایت به اعتقاد راسخ بر اهمیت انس با کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی، فعالیت‌های کانون بر همین مبنا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و اعضا در هر مراجعه، کتاب امانت می‌گیرند زیرا هم‌نشینی با کتاب پیش‌نیاز پرورش شهروندانی پویا و فرهیخته است.

هادی سپس افزود: کتاب‌های کانون پرورش فکری با محتوای استاندارد و متناسب، مطمئن‌ترین کتاب‌ها برای همه گروه‌های سنی کودک و نوجوان است و از جذابیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

نقاشی، کاردستی، پویانمایی، سفال، قصه‌گویی، سرود، نمایش، شعرخوانی، نمایش خلاق، خوشنویسی، شاهنامه‌خوانی و... از جمله فعالیت‌هایی بود که مدیرکل کانون استان از آنها نام برد و گفت: همه‌ی این فعالیت‌ها، که با توجه به ذایقه‌ی کودکان و نوجوانان طراحی شده، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اعضا را علاقه‌مند به کتاب کند.

وی در پایان با بیان این نکته که کانون در مسیر اجرای رسالت فرهنگی خود از مربیان متخصص بهره‌ می‌برد، عنوان کرد: حاصل این تلاش‌ها شناسایی و پرورش  استعدادهای کودکان و نوجوانان است که با کسب رتبه‌های فراوان در سطح بین‌المللی و ملی، برای استان افتخارآفرین شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =