کد خبر: 315422
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
بازدید 126
"رستاخیز کلمات" در کانون استان تهران

نخستین جلسه از سلسه‌ نشست‌های سیر مطالعاتی باهدف دانش‌افزایی و ترویج مطالعه میان کارشناسان و مربیان ادبی استان تهران و با محوریت کتاب «رستاخیز کلمات» نوشته‌ی محمدرضا شفیعی کدکنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این نشست در تاریخ 17 خرداد سال ۱۴۰۱ با حضور پویای مربیان ادبی کانون پرورش فکری استان تهران و کارشناسان واحد آفرینش‌های ادبی به اجرا در آمد.

در ابتدای این نشست تخصصی که به صورت وبینار و در بستر www.kpf.ir  برگزار شد، نگین صدری‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی با اشاره به تأثیر فلسفه در شکل‌گیری جریان‌ها و مکاتب ادبی و هنری، توضیحاتی پیرامون اصطلاحاتی چون هنرسازه، فرم، ماده، صورت، جوهر و آشنازدایی ارائه کرد و سپس مبحث «وجه غالب و انگیزش» به صورت مبسوط مطرح  شد.

در همین راستا مربیان و کارشناسان ادبی به تبادل آرا و ارائه‌ی نقطه‌نظرات خود پرداختند و به بهره‌گیری از این جریان در برگزاری گارگاه‌های شعر و داستان و همچنین تحلیل و بررسی آثار اعضا، گفت‌وگو کردند.

در پایان کبرا بابایی کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی با پاسداشت فرهنگ گفت‌وگو و تعامل، به ارائه نکاتی درباره کارگاه‌های ادبی پرداختند.

کتاب «رستاخیز کلمات» نوشته‌ی «محمدرضا شفیعی کدکنی» مرور جامعی بر شکل‌گیری «نظریه‌ی ادبی صورتگران روس» و تأثیر و تطبیق آن بر ادبیات فارسی است. این کتاب، از مهم‌ترین منابع علمی در شناخت و پژوهش نظریه‌های ادبی است.

گفتنی‌ست؛ دومین نشست سیر مطالعاتی در تیرماه با حضور مربیان و کارشناسان ادبی برگزار و ادامه مباحث کتاب «رستاخیز کلمات» مرور خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =