ویژه برنامه‌های مراکز کانون گلستان به‌مناسبت هفته‌ی محیط زیست

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گلستان با انجام ویژه‌برنامه‌های متنوع، کودکان و نوجوانان را با ضرورت حفاظت از محیط زیست آشنا کردند.

به‌ گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان‌، پیرو نشست مدیران‌کل حفاظت محیط زیست و کانون استان با موضوع برنامه‌ریزی برای بزرگداشت این روز در مراکز کانون، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ویژه برنامه‌های گوناگونی را در این روز اجرا کردند.

در این روز مربیان کانون گنبدکاووس با دعوت از مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی،مدیران کل کانون و حفاظت محیط زیست،کارشناسان فرهنگی و هنری و بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان به اجرای کارگاه‌های فرهنگی،هنری و ادبی پرداختند.

مدیرکل کانون گلستان ضمن تبریک هفته محیط زیست با قدردانی از همکاری و مشارکت موثر اداره کل محیط زیست استان، انجمن سبزگامان بسکی، نماینده‌ی فرماندار شهرستان و خانواده‌های اعضا به همراه فرزندان‌شان و حضور ارزشمند آنان، به تشریح اهمیت پرورش نگرش کودکان و نوجوانان با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای یادگیری انان پرداخت.
 وی با اشاره به اینکه تمام موجودات زنده مثل حلقه‌های زنجیر به هم مرتبط‌اند و فقدان هر حلقه، منجر به قطع زنجیره و بر هم زدن تعادل زیستی و نهایتا تخریب محیط زیست می‌شود تاکید کرد: مهم است که ما انسان‌ها که حلقه‌ی مهمی از این زنجیره را تشکیل می‌دهیم هم اگاهی‌مان را نسبت به موضوعات زیست محیطی ارتقا دهیم و هم در تربیت نسلی اگاه‌تر و مطالبه‌گر که اینده‌ساز این کشورند کوشاتر باشیم.
وی در ادامه به برخی از مداخلات بی رویه انسان‌ها در زنجیره‌ی حیات و نقش آن در ایجاد بحران‌های زیست محیطی اشاره کرد .
محبوبه رجب نسب افزود: برای اینکه بتوانیم دنیا را برای خودمان و دیگران زیباتر کنیم،  باید اگاهی خودمان و کودکانمان را نبست به محیط زیست ارتقاء دهیم تا با تربیت نسلی آگاه، خلاق و تاثیر گذار، اینده‌ی بهتری برای کشور رقم بزنیم.
وی در پایان از حاضرین در برنامه خواست تا با ارتقا و تداوم مشارکت با کانون در انجام این رسالت مهم یاریگر مربیان دلسوز و زحمتکش کانونی باشند.

مدیرکل محیط زیست استان نیز با تشریح عملکرد این سازمان به زبان بچه‌ها، اهمیت حفظ محیط‌زیست را برای بچه‌ها تشریح کرد.

محمدرضا کنعانی آموزش فعالیت‌های محیط زیستی را یکی از نیازهای فردی در توسعه مهارت‌های زندگی دانست و اظهار داشت: بی‌تردید فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است و برای بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی جدی داریم.

موسسه سبزگامان بسکی نیز ضمن اهدای کتاب به بچه‌ها، از اهمیت تالاب‌ها و تاثیر ان بر اکوسیستم برای بچه‌ها سخن گفت.

برگزاری کارگاه‌های نقاشی، قصه‌گویی، کاردستی با دورریختنی‌ها، ادبی، کارگاه آموزشی معرفی تالاب‌های استان، نمایشگاه معرفی کتاب با موضوع محیط زیست و عروسک‌های نمایشی با دورریختنی‌ها از جمله‌ مواردی بود که در این روز به اجرا درآمد.

همچنین در پایان برنامه به تمامی شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد.

در این روز مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان نیز با مشارکت مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو گرگان و با حضور رییس محیط زیست شهرستان گرگان، معاون فرهنگی‌اجرایی و کارشناس مسوول فرهنگی‌هنری و ادبی به اجرای برنامه‌ با موضوع محیط زیست پرداختند.

کارگاه چاپ بر روی پارچه‌های کیسه‌ای، نقاشی،ادبی، نجوم، پخش فیلم و نمایشگاه کتاب با موضوع محیط زیست از جمله کارگاه‌هایی بود که در این مرکز برپا شد.

قنبرعلی تمسکنی،رییس محیط زیست شهرستان گرگان در این برنامه به تشریح اهمیت محیط زیست برای بچه‌ها پرداخت.

گفتنی‌است کانون پرورش فکری استان با مشارکت اداره‌کل حفاظت محیط زیست، طی یک برنامه‌ریزی مشترک به اجرای برنامه‌های فرهنگی،هنری و ادبی در تمامی مراکز سطح استان به مناسبت گرامی‌داشت هفته محیط زیست پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =