کد خبر: 315599
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
بازدید 88
اصل و اساس کانون، کتاب‌خوانی است

اولین گردهمایی حضوری مربیان، مربیان مسوول و کارشناسان اداره کل کانون فارس در سال ۱۴۰۱ با حضور مجازی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، افسون امینی، مدیر کل ‌آفرینش‌های فرهنگی کانون در جمع مربیان، مربیان مسوول و کارشناسان کانون فارس گفت: دو سال سخت کرونایی بر ما و مخاطبانمان گذشت؛ در این ایام هیچ کدام از نهادهای مرتبط با امور کودک برای رویارویی با دوران کرونا به اندازه‌ی کانون، موفق به برگزاری آموزش مجازی نشدند و کانون اولین نهادی بود که آموزش مجازی را راه‌اندازی کرد که دستاورد آن حفظ مخاطب بود. در این دوسال ارتباط کانون با مخاطبانش قطع نشد و کانون همچون همیشه به همت کارکنان دلسوزش حرفی برای گفتن داشت.

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون در بخش دیگری از سخنانش گفت: کانون یک شبه کانون نشده است؛ اینکه این سازمان در طی این همه سال ماهیت خود را حفظ کرده  و بدون تغییر رویکرد به قوت خود باقی مانده،  است، نشان از ضرورت آن دارد و چرایی آن، موضوع بسیار مهمی است. وقتی کانون هست، یعنی نبودنش خلاُ ایجاد می‌کند و باید باشد و همین موضوع وظیفه و رسالت ما را در رویارویی با مخاطب سنگین‌تر می‌کند.

امینی با اشاره به اهمیت کتاب وکتاب‌خوانی ادامه داد: اصل و اساس کانون، کتاب‌خوانی است و دور افتادن از این هدف، خطر بزرگی برای کانون محسوب می‌شود.  کانون بر مبنای کتاب و کتاب‌خوانی بنا نهاده شده. یادمان هست که کانون پرورش فکری، در ابتدا انتشارات بوده و بعد تبدیل به نهادی به نام کانون شده و همین نشان دهنده‌ی اهمیت کتاب برای کانون است. بر این اساس، در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، باید نگاهمان به کتاب و کتاب‌خوانی باشد. قصه‌گویان ما باید به کتاب مراجعه کنند و در روزگاری که کانون رقبای سرسختی در فضای مجازی دارد، کتاب باید همچنان اصل بماند.

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور در ادامه خطاب به مربیان گفت: در برنامه‌ها و ارتباط با مخاطب، به کتاب و کتاب خواندن برگردید. اگر به دنیای پیشرفته‌ی غرب نگاه کنید، می‌بینید که با همه‌ی تکنولوژهای پیشرفته و استفاده از دنیای مجازی، هنوز هم کتاب کاغذی منتشر می‌شود و کودکانشان را از کتاب محروم نکرده‌اند. همان‌طور که به دنبال استفاده از شیوه زندگی مدرن هستیم،  توجه به کتاب و کتاب خواندن را هم از آنان یاد بگیریم که بسیاری از دستاوردهای غرب از همین نگاه است که به کودکانشان دارند.

 لذت بردن از ادبیات و کتاب اصل است که ما آن را فراموش کرده‌ایم. اگر مخاطب به جای مراجعه به کتاب به سراغ گوشی هوشمند می‌رود؛  هیچ دلیلی ندارد جز اینکه کودک از آن‌ها لذت می‌برد؛ پس ما باید بتوانیم جذابیت را در فعالیت‌هایمان بیشتر گسترش دهیم.

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور در ادامه، دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها در رابطه با عضویت را تشریح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =