کد خبر: 315747
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
اولین نشست حضوری اعضای انجمن نویسندگان نوجوان هور برگزار شد

روزهای تلخ کرونا گذشت و در واپسین روزهای بهار، اولین جلسه ی حضوری انجمن نویسندگان نوجوان ( هور ) با حضور دوستانی که مجازی با هم آشنا شده بودند ، با طرحی از لبخند و گل و جوانه برگزار شد.

روزهای تلخ کرونا گذشت و در واپسین روزهای بهار، اولین جلسه ی حضوری انجمن نویسندگان نوجوان ( هور ) با حضور دوستانی که مجازی با هم آشنا شده بودند ، با طرحی از لبخند و گل و جوانه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، انجمن داستان هور ، در اردیبهشت سال  1399 به طور مجازی اعضای دختر مراکز فرهنگی هنری دهگلان ، قروه و سریش آباد را گرد هم آورد تا در نشستی صمیمی از نزدیک با هم دیداری داشته باشند و فارغ از دغدغه های فضای مجازی ، چهره به چهره ی هم از قلم و کاغذ و نوشتن و داستان سخن بگویند.                                                                                                                                      بیست و پنجمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان هور به صورت حضوری و در مرکز فرهنگی هنری قروه برگزار شد. این جلسه  با حضور اعضای نوجوان دختر ،  سرپرست کانون استان ، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی و کارشناس ادبی برگزار شد.

در این جلسه نقد و بررسی آثاری از هلیا فعله گری ، بیتا گنجی و فاطمه بابایی صورت پذیرفت.

حمیدرضا گوهری سرپرست کانون کانون استان کردستان، در این جلسه گفت: برگزاری جلسه ی حضوری انجمن به صورت اتفاق بسیار خوبی است که می تواند در ساختن لحظه های ماندگار در ذهن و خاطر شما نقش داشته باشد چرا که هر لحظه از زندگی یک اتفاق خوب است که  به ما در نوشتن یک داستان یا شعر و حتی در پرداخت به دیگر هنر ها ایده خواهد داد.

گوهری با اشاره به اینکه نوجوانان در این سال های خوب از عمرشان بهترین فرصت ها را برای پرورش استعداد ها و پرداخت به هنرشان دارند گفت: از این روزها بهره بگیرید برای نوشتن بیشتر و تمرین و ممارست بیشتر تا ورود به مباحث تخصصی تر و سبک های مختلف را هم داشته باشید.

گوهری همچنین گفت : مطالعه کردن، تجربه کردن ، بهره بردن از حضور والدین و مربیان و شرکت در کارگاه های مختلف و آنچه از امکانات در حال حاضر در دسترس شماست بستر خوبی خواهد بود که به ارتقای دانش و آگاهی و تخصص خود بپردازید تا در گذر از مرحله نوجوانی زندگی روزهای خوب و موفقی را پشت سر بگذارید و با توشه های ارزشمندی به جامعه ی ادبی و هنری کشور ورود پیدا کنید که قطعا انسان هایی خلاق ، فرهیخته و آگاه خواهید بود.

  حسین تولایی مسئول انجمن های ادبی کانون کشور در پیامی که برای اولین جلسه ی حضوری انجمن هور داشت ؛ گفت: چراغ انجمن هور در روزگار تاریک کرونا با تلاش ارزشمند دوستان در مراکز دهگلان ؛ قروه ؛ و سریش آباد روشن شد که البته با حضور اعضا در طی بیست و چهار جلسه که به طور مجازی برگزار گردید خوش درخشید و حالا بیست و پنجمین جلسه را به طور حضوری برگزار می کند.وی اظهار امیدواری کرد که این در کنار هم نشستن هادر قالب جلسات انجمن ها همچنان ادامه داشته باشد تا به بهانه ی ادبیات و شعر و داستان در زندگی شخصی و اجتماعی هم به یک بینش صحیح دست پیدا کنیم و به لحظه های زندگی عمر ببخشیم که قطعا یکی از راه های عمر بخشیدن به زندگی  قدم زدن و تنفس در سرزمین ادبیات  است.                  

الهام زارعی زاده در ابتدای جلسه با اشاره به اهداف انجمن های ادبی گفت: انجمن های ادبی بستر مناسبی برای تمرین نقد کردن و نقد شدن اعضاست تا در مسیر بهتر نوشتن و بهتر اندیشیدن یاریگر هم باشند.

زارعی زاده با اشاره به اینکه خوب نوشتن یک هنر است و می تواند به عنوان یک مهارت کسب شود گفت: شما به بهترین و کارآمدترین نحو ممکن و با بهره گیری از توان و استعداد های شخصی تلاش می کنید که اندیشه های خود را در قالب داستان روی کاغذ بیاورید که البته نقش مربی هم در این بین بسیار است.

وی با اشاره به اینکه نقش مربی در ساختن یک مدل ذهنی موفق و محرک که زمینه ی کشف و پرورش استعداد های فردی را فراهم می آورد گفت: مربی در واقع مسیر درست را به شما نشان می دهد و از لذت قدم زدن در این مسیر با شما صحبت خواهد کرد. در مقطعی همراه شما خواهد بود و دست شما را خواهد گرفت و پس از آن شما خودتان در مسیر درست قدم خواهید زد ، لذا در همین راستا از نقش تاثیر گذار و ارزشمند سهیل مقیمی به عنوان مربی ادبی اعضا نام برد و از وی به جهت تلاش های دلسوزانه شأن تقدیر و تشکر  کرد.  

حمیدرضا پور رضایی با اظهار خرسندی از اینکه در جمع دوستانی اهل مطالعه و کتاب و البته اهل نوشتن قصه و داستان هستند، گفت : با در کنار هم قرار دادن صحبت هایی که در جلسه طرح شده به صورت یک پازل ، اعضا را به مطالعه بیشتر و بیشتر  دعوت کرد تا از این روی آثاری بهتر و پخته تر بنویسند لذا می توانند از بستر انجمن های شعر و داستان نهایت بهره را ببرند.

پوررضایی با اشاره به حضور در پنج جلسه انجمن گفت : به عنوان یکی از مخاطبینی که در پنج جلسه از انجمن حضور داشته ام، به نوشتن پرداختم و حتی در یکی از جلسات به خواندن اثرم پرداختم و به عنوان یکی از شاخصه ها از دیگرگونه دیدن و کشف نام برد.

وی همچنین به بچه ها گفت : برای بهتر نوشتن لازم است که علاوه بر تبدیل نوشتن به یک عادت روزانه و یادگیری قوانین و قواعد درست‌نویسی، صبر و حوصله کافی هم داشته باشید و راه و روش خودتان را برای نوشتن پیدا کنید.

مقیمی مربی ادبی دو مرکز قروه و سریش آباد که به تازگی به جمع مربیان کتابخانه های سیار روستایی ملحق شده اند ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت : من همیشه تلاشم بر این بوده است که اعضا را بر اساس آنچه علاقمندی و توانایی شان بوده است با کتاب ، مطالعه ، نوشتن و به طور خاص آشنا کنم و وظیفه خودم می دانم که همواره در کنارشان باشم و در طی کردن این مسیر آن ها را رها نخواهم کرد که قطعا نیاز به همراهی یکدیگر خواهیم داشت تا در تمرین نوشتن و پیشرفت کردن به درستی قدم برداریم.

در این جلسه قصه گویی با محوریت بهره گیری از خاطرات جهت نوشتن داستان و اجرای موسیقی نیز صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =