بررسی عملکرد مراکز، مربیان و برنامه‌های سالانه‌ی استان

نخستین نشست فصلی مربی مسوولان، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با موضوع«بررسی عملکرد مراکز، مربیان و برنامه‌های سالانه‌ی استان» طی روزهای ۳۱ خرداد و ۱ تیر ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این جلسه با حضور مدیرکل کانون، معاون‌فرهنگی‌اجرایی، کارشناسان و تمامی مربیان مراکز فرهنگی‌‎هنری به صورت حضوری برگزار شد.

در این جلسه محبوبه رجب نسب ضمن خیر مقدم و آرزوی سلامتی برای همکاران، اولین جلسه حضوری مربی مسوولان پس از دوران کرونا را به فال نیک گرفت و از تلاش تمامی همکاران در جهت پیشبرد اهداف کانون در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل کانون گلستان از فعالیت‌های فرآیند محور و حرکت تدریجی، مستمر، تمرین و تکرار فعالیت‌ها به عنوان عاملی تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی و تبدیل آن به رفتاری صحیح برای اعضا نام برد و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون سازنده شخصیت کودک و واسطه تربیت و فعالیتی است که مورد علاقه کودکان و نوجوانان و حتی خانواده‌ها بوده که با توجه به شروع دوباره فعالیت‌های حضوری نیازمند اطلاع‌رسانی و موج‌آفرینی است.

رجب‌نسب تأکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به حضوری شدن فعالیت‌ها در سال جدید، مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری با برنامه‌ریزی دقیق، تمهیدات لازم را برای حضور حداکثری اعضا فراهم نمایند.

تاکید بر  حضور حداکثری اعضای هنری و ادبی در فراخوان‌های ملی و بین‌المللی، انجام نیازسنجی قبل از اجرای کارگاه‌ها و استفاده از نظرات کارشناسی حوزه‌های مربوطه از نکاتی بود که توسط وی در این روز مطرح شد.

همچنین گزارشی از نشست فصلی شورای معاونان، مدیران کل ستادی و استانی از جمله ، ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی در خصوص کارگاه‌های تابستانی، قرارداد مربیان آزاد فصل تابستان، بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در حوزه‌ی پژوهش، رفع مشکلات سامانه کتابداری و قول رفع آن توسط مدیران فناوری اطلاعات، استفاده از مشارکت سازمان‌های همسو و مختلف، ضرورت پیگیری اعتبارات عمرانی از فرمانداری‌ها و ظرفیت خیرین در شهرستان‌ها، مواردی دیگری بود که توسط مدیرکل کانون مطرح شد.

در ابتدای این جلسه معاون فرهنگی اجرایی کانون از اهمیت برنامه‌ریزی و اهتمام جدی مراکز با توجه به بهبود فعالیت‌های حضوری در جذب و پایداری اعضا صحبت کرد.

الهه مقصودلو در خصوص فعال‌سازی هرچه بیشتر انجمن‌های فرهنگی،هنری، ادبی و علمی نسبت به قبل افزود: لزوم برنامه ریزی مدون، استمرار فعالیت‌های برنامه محور و ارتباط مستمر با مسئولین انجمن‌های استان می‌تواند کمک شایانی به این فعالیت‌ها کند.

ارائه گزارشی از کارگاه‌های مجازی کانون گلستان در دوران کرونا و پیگیری تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های فرمانداری‌ها از جمله مواردی بود که توسط مقصودلو بیان شد.

در ادامه محمدحسین منتظری، کارشناس مسوول آفرینش‌هاش فرهنگی‌هنری و ادبی به ارائه دیدگاه‌های کانون در خصوص کارگاه‌های فصل تابستان پرداخت و پیگیری حضور اعضا در این کارگاه‌های را از مربیان خواستار شد.

اعلام آمار امانت کتاب در مراکز و مقایسه آنها، آمار کارگاه‌های فصل بهار و تابستان و تحلیل آن، مقایسه آماری افزایش اعضا در بازه‌ی زمانی ۹ ماهه گذشته و مقایسه رشد ۹ ماهه اعضا مواردی بود که توسط منتظری مطرح شد.

سیداحسان مسلمی، مسوول روابط عمومی و اطلاع رسانی کانون استان در این نشست بر تعامل دوسویه مربی مسوولان با این واحد تاکید کرد و از آنها خواست تا از طریق ارتباط با رسانه‌های جمعی شهرستان‌ها به معرفی کارگاه‌های خود بپردازند.

جواد نصرتی، کارشناس آموزش و پژوهش استان نکاتی را پیرامون قوانین آموزشی و موضوعات پژوهشی مطرح کرد.

سیدجواد حسینی، مسوول حراست استان نیز به بیان نکات حراستی و به خصوص حفاظت از تجهیزات ساختمان‌های مراکز پرداخت.

همچنین مهدی علیانی نژاد کارشناس پشتیبانی کانون و محمد درخشی کارشناس مالی استان به بیان گزارشی از وضعیت هزینه‌های مراکز و گزارشات مالی پرداختند.

مربی مسوولان، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی نیز در این نشست پیشنهادات خود در برنامه‌ریزی کارگاه‌های فصل تابستان را ارائه داده و به بیان مشکلات حوزه کاری خود با کارشناسان پرداختند.

در این نشست همچنین از مرکز فرهنگی هنری شماره دو گنبد کاووس، مجتمع فرهنگی هنری گرگان و کتابخانه سیار شهری گرگان که طی فرآیند ارزیابی به‌عنوان مراکز موفق استان معرفی شده بودند، تقدیر شد.

سپس مربیان به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و در جهت رفع آنها با کارشناسان حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تقدیر از مربیان دخیل در موفقیت‌های مختلف اعضا در فراخوان‌های ملی و بین‌المللی، مدرسان کارگاه‌های مجازی و داوران فراخوان‌های مختلف استانی پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =