تأثیر خاطره و خاطره‌نویسی بر نوشتن خلاق بررسی شد

مربیان ادبی کانون فارس، در نشست‌های ادبی، تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بر اساس پیش‌بینی برنامه‌های آفرینش‌های ادبی استان فارس، با هدف بهره‌مندی از تخصص ادبی مربیان، سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

بر این اساس هر یک از مربیان ادبی استان فارس با توجه به تجارب موفق و ارزنده خود، به عنوان کارشناس تخصصی نشست، موضوعی را در راستای فعالیت‌های ادبی کانون انتخاب و در رابطه با آن، با همکاران شرکت‌کننده در نشست به بحث و گفتگو می‌نشیند.

تازه‌ترین جلسه این نشست را اعظم زارع، مربی ادبی مرکز مرودشت با موضوع «تأثیر خاطره و خاطره‌نویسی بر نوشتن خلاق» هدایت کرد.

به گفته زارع، خاطره‌نویسی یکی از انواع ادبی و شکلی از نوشتار است که نویسنده در آن،  صحنه‌ها یا وقایعی که در زندگی‌اش رخ داده و در آنها نقش داشته یا شاهد آنها بوده است، یعنی خاطرات خود را توصیف می‌کند.

او از تأثیر نویسی بر کودکان هم گفت: آزادی عمل در نوشتن و استقلال فکری، افزایش و تقویت مهارت در نوشتن دست‌ورزی و بهبود دست‌خط در کودکان، افزایش اعتماد به نفس، افزایش تاب‌آوری و تحمل، افزایش و تقویت خلاقیت و تخلیه احساسات و جلوگیری از افسردگی در کودکان، علاقه‌مند شدن به مطالعه،کشف سبک‌های ابتکاری در نوشتن و گرایش به داستان‌نویسی و شعرسرایی از جمله این تأثیرها بود.

مربی ادبی کانون فارس در ادامه از نقش زبان (گفتاری، معیار، نوشتاری و ادبی) در خاطره و خاطره‌نویسی گفت. این نشست با بررسی طرح‌های خلاق و معرفی کتاب ادامه و پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =