کد خبر: 315890
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
بازدید 272
بیست‌وسومین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان برگزار شد

تازه‌ترین جلسه‌ی انجمن نویسندگان نوجوان در تاریخ ۴ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، بیست‌وسومین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از راضیه احمدی، نویسنده و منتقد ادبی، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

در ابتدای جلسه آثاری از اعضای کانون به نام‌های ساره افتخاریان، زهرا رمرودی و مهرنگار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

احمدی در نقد این آثار، گفت: داستان باید عدم تعادل داشته باشد، عدم تعادلی که به اتفاق اصلی منجر شود؛ وقتی در داستان اتفاق اصلی مشخص نباشد به سمت خاطره نویسی پیش می رود.

وی ادامه داد: مرز بین داستان و خاطره، همین اتفاق اصلی است و با انتخاب درست اتفاق اصلی می‌توانیم گام بزرگی در نوشتن داستان برداریم.

مهمان برنامه رعایت ۵ اصل مهم شخصیت اصلی، عدم تعادل، اتفاق اصلی، گره‌‎گشایی و پایان داستان را در نوشتن داستان تاکید و به آنها پیشنهاد کرد سعی کنند از تجربه‌های زسیتی‌شان بنویسند؛ تجربه هایی از زندگی که آن‌ها را لمس کردند یا اطلاعات کاملی نسبت به آن موقعیت، شخصیت و... دارند و ممکن است تجربه خودشان باشد یا بستگانشان و یا در کتابی مطالعه کرده باشند، اما باید اطلاعات کاملی نسبت به آن داشته باشند و اگرسوژه ای که انتخاب می‌کنند متناسب با دغدغه‌های دوران نوجوانی خودشان باشد بسیار موفق تر خواهند بود.

بیست‌وسومین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از راضیه احمدی، نویسنده و منتقد ادبی، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =