همزمان با برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان کتابخانه ای با نام بانوی "شهیده مهین حبیبی" در بانک کشاورزی افتتاح شد

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، یازدهمین کتابخانه کانون در اولین شعبه بانک کشاورزی ویژه بانوان در همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان روز شنبه ۴ تیرماه یازدهمین کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به بانک کشاورزی شعبه بعثت، به نام شهیده مهین حبیبی، در مکه موقع برائت از مشرکین به شهادت رسیدند.

شهیده مهین حبیبی معلم و مروج فرهنگ تعلیم و تربیت در مناطق حاشیه شهر همدان بود که در برطرف کردن مشکلات مادی و معنوی دانش آموزان بسیار تلاش نمود. و در نهم مردادماه 1366 در مکه مکرمه هنگام شرکت در راهپیمایی برائت از مشرکین براثر خفگی در هجوم جمعیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ابتدای این آیین معصومه ابراهیمی هژیر معاون فرهنگی کانون استان همدان، ضمن تبریک به مناسبت افتتاح کتابخانه کودک و نوجوان در اولین شعبه بانک کشاورزی ویژه بانوان، شادی، نشاط و مطالعه و انس با کتاب را از مهمترین مولفه‌های رشد شخصیتی کودکان و نوجوانان دانست. در ادامه این برنامه هوشنگ حیدرنژادیان، مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان نیز، علاوه بر سرمایه گذاری و پس انداز مالی توجه به فرهنگ مطالعه و تلاش در جهت بارور کردن این دو هدف را ازمهمترین اهداف بلند مدت خانواده‌ها برای فرزندان و آینده سازان کشور قلمداد کرد.

از دیگر برنامه‌های جانبی این آیین حضور عروسک‌های اقوام مختلف کانون و برپایی ایستگاه نقاشی بود. که لحظات با نشاط و به یاد ماندنی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد.

شایان ذکر است این برنامه با حضور ۶۰ نفر از مسئولین، و کارکنان کانون پرورش فکری، بانک کشاورزی، والدین و کودکان و نوجوانان به مدت ۶۰ دقیقه در محل بانک کشاورزی شعبه بانوان برگزار گردید.

این کتابخانه که دارای ۳۰۰ جلد کتاب است از این پس می تواند اوقات فراغت کودکانی که به همراه خانواده یشان به بانک مراجعه کرده اند را پر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =