بازدید سرپرست کانون استان از کارخانه نو آوری و صنایع خلاق البرز

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز به همراه جمعی از کارشناسان، به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز حضور یافته و از امکانات فرهنگی این مرکز بازدید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز این بازدید با توجه به دعوت مسوولان این کارخانه  و با هدف نگاه فرهنگی به فعالیت‌های تجاری دانش بنیان انجام شد؛ مسوولان کارخانه نو آوری و صنایع خلاق البرز، در این دیدار بر لزوم حمایت از کودکان و نوجوانان منطقه و دعوت از سایر کودکان و نوجوانان البرزی برای حضور در این مکان گفتگو کرده و ضمن معرفی توانمندی‌های خود خواستار برنامه ریزی فعالیت‌های مشترک  فرهنگی شدند.

گفتنی است توسعه مهارت های فردی کاربردی، احصای نیازهای استانی و ایجاد هم افزایی بین ظرفیت های استانی و نیروی کار مستعد، یکی از وظایف مهم کارخانه نوآوری است.

شناسایی فرصت های ایجاد مشاغل پایدار و معرفی  برای تحقق آن و حمایت از نیروهای جوان از دیگر اهداف این کارخانه است که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده و برای رشد کسب و کار از کار آفرینان حمایت می کند.

همکاری کانون و صنایع خلاق می‌تواند به مدیریت استعدادها و رشد آتی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز نیز در این بازدید ضمن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن در خدمت به کودکان و نوجوانان استان، در خصوص شرایط کانون در جهت پیشرفت بهتر امور تاکید کرده و خواستار بررسی بیشتر امکانات و تجهیزات به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به ویژه کودکان و نوجوانان منطقه کم برخوردار حصار شد که این کارخانه در مجاورت آن قرار گرفته است.

این مقام مسوول ضمن ابراز خرسندی از نگاه فرهنگی مسوولان این کارخانه از ظرفیت مکانی آن به عنوان یک فرصت مناسب برای تاسیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از زمینه‌های اصلی همکاری نام برده و افزود با توجه به مساحت چند هکتاری و فضای خوب  موجود اگر مرکز  ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مکان احداث شود، بنیه‌های پژوهش علمی، کار آفرینی و صنایع خلاق به منظور احداث شرکت‌های دانش بنیان در سال های آتی به درستی و با ساختار فرهنگی، هنری مناسب شکل خواهد گرفت.

وی افزود ما همواره در کانون تلاش کرده‌ایم تا پس از جذب  کودکان و نوجوانان استعدادهای آنان را شناسایی و هدایت کنیم اما بخشی از  این استعدادها پس از طی دوران کودکی و نوجوانی در جامعه دچار بحران شده و به خوبی در مسیر رشد و تکامل قرار نمی گرفتند؛ اکنون خوشحالیم که در هم افزایی کانون و چنین مجموعه‌های با حمایت مسوولان ارشد کشور و استان، این مجموعه‌ها  در جهت تشویق جوانان به فعالیت‌های دانش بنیان در کنار ما هستند و به هدایت درست این استعدادها کمک خواهند کرد.

بحث و تبادل نظر در خصوص همکاری کانون برای اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خانواده ها، یک ویژه برنامه در روز عید سعید غدیر، معرفی توانمندی های اعضای پژوهشگر کانون در هفته پژوهش، اخصاص غرفه‌های فرهنگی قصه‌گویی، کتابخوانی، فروش محصولات فرهنگی به کانون از دیگر مواردی بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =