آموزش مهارت‌های زندگی در کارگاه‌های کانون پرورش فکری

محبوبه رجب‌نسب با حضور در برنامه خانه‌ی محبت شبکه سبز گلستان به بیان ضرورت توجه خانواده‌ها به فعالیت های کانون پرورش فکری و اموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، مدیرکل کانون به منظور تبیین، تشریح برنامه‌های کارگاه‌های تابستانی و اوقات فراغت در قاب سیمای سبز گلستان حضور یافت و به بیان اهداف، ماموریت‌ها و رسالت‌های کانون استان پرداخت.

محبوبه رجب نسب در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به سابقه‌ی درخشان کانون، بیان داشت: فلسفه‌ی ایجاد کانون پرورش فکری فراهم سازی امکانات لازم جهت رشد و پرورش استعدادهای فکری کودکان و نوجوانان و همچنین  کمک به شکوفایی استعدادهای آن‎‌ها بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

مدیرکل کانون گلستان، با اشاره به یادگیری مهارت‌های زندگی که در قالب کارگاه‌ها به‌صورت غیرمستقیم به اعضا آموزش داده می‌شود، برنامه های کانون را بسیار جذاب و مخاطب پسند دانسته و تصریح کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون در قالب ۶۲ فعالیت گوناگون در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی و با استفاده از مربیان توانمند، کارآزموده و متخصص در حوزه کودک و نوجوان خدمات ارائه می دهد.

او با تاکید بر این موضوع که یکی از وظایف کانون، آموزش و ایجاد شرایط برای یادگیری مهارت‌های لازم در بچه‌هاست، بیان داشت: این که فرزندان ما منحصرا به دنبال خواندن باشند، صحیح نیست، بلکه باید بدانند که در کنار دانایی به توانایی دست پیدا کنند.

این مقام مسئول همچنین به اقدامات کانون استان در زمان شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته کانون با تشکیل کارگاه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی هنری و ادبی در کنار کودکان و نوجوانان بود ولی امروز با شرایطی که برای فعالیت‌های حضوری به‌وجود امده است، سعی کردیم هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی تحولی در برنامه‌های خود ایجاد کنیم.

رجب نسب نسب در پایان تاکید کرد که خانواده‌ها، حضور فرزندان خود در کارگاه‌های کانون را معطوف به تابستان نکنند، چراکه فرآیند کسب مهارت‌های اجتماعی مستمر بوده و ضرورت دارد در طول سال نیز به این امر توجه ویژه‌ای شود.

در این برنامه همچنین آیتم‌های متفاوتی از کارگاه‌ها و فعالیت‌های کانون برای بینندگان پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =