انجمن شاعران نوجوان آفتاب کانون پرورش فکری خراسان رضوی برگزار شد.

صد و چهل و دومین نشست انجمن شاعران نوجوان آفتاب کانون خراسان رضوی با حضور افشین علا در محل مجموعه گردشگری چالیدره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، صد و چهل و دومین انجمن شاعران نوجوان آفتاب با حضور افشین علا شاعر و منتقد با حضور مربیان و اعضای انجمن کانون برگزار شد. در این ویژه برنامه که در فضای تفریحی و شاد چالیدره اجرا شد؛ آیدا پاکزاد، مبینا حریفی، دینا کیهانی، محمدرضا پودینه، مرتضی چزکی، شهرزاد لعل بذری و غزاله اسدی از اعضای انجمن ادبی شاعران نوجوان آفتاب مشهد اشعار خود را خواندند.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان در این نشست ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان برنامه، درباره اهمیت ادبیات و نقش زیربنایی آن سخن گفت؛ زره‌ساز گفت: از آنجا که ادبیات رکنی  اساسی در کانون پرورش فکری است، انجمن ادبی آفتاب نیز گعده و نشستی دیرینه، موفق و مرجعی شناخته شده است که جایگاهی ویژه‌ در کشور دارد.

او افزود: با این مصداق که این اقلیم صاحب حضور شخصیت‌های برجسته‌ای از شعرا، ادیبان سرافراز و صاحب‌نامی است که پیوسته بر تارک این سرزمین می‌درخشند.   زره‌ساز در ادامه همچنین از افشین علا عضو هیئت مدیره کانون درخواست داشت تا به استان‌ها نگاه ویژه‌ای شود که بهترین آثار به دست مخاطبان برسد.

افشین علا نیز در این نشست ضمن نقد اشعار اعضا گفت: هیچ مشکلی نمی‌تواند و نباید مانع پیشرفت باشد چرا که با همه دشواری‌ها ما ملت ثروتمندی هستیم؛ ثروتی چون ادبیات فارسی با هیچ دارایی قابل قیاس نیست، چرا که ادبیات ما به منزله دژ محکم  قطوری است که پیوسته مدافع  است؛ این ثروت بی تغییر و دست نخورده است و هیچ کشوری را در هزار و صد سال گذشته پیدا نخواهید کرد که با زبان کهن خود بنویسد و بخواند و آن را درک کند.

عضو هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر نقش مولوی در حکمت اظهار کرد:  با سرمایه‌های ما، جهانی به خودش می‌بالد. اثر هنری آنگاه ماندگار است که مهندسی دقیقی داشته باشد. این اتفاق در ادبیات و شعر هم هست. چینش کلمات و مصالح و انتخاب واژگان و مهندسی صحیح و درست کلمات است که شعر حافظ را می‌سازد.

شاعر مجموعه شعر «به یاد کانون» به شاعران توصیه کرد که در کنار جوششی بودن شعر، کوشش و مطالعه مستمر داشته باشند و از خواندن و درک قرآن و اعجاز کلامش غافل نشوند.

شاعر مجموعه «خورشید، ماه و دوازده ستاره» شاهد مثال‌هایی از تأثیر شگرف قرآن کریم بر اشعار حافظ و سعدی و مولوی ارائه کرد و از اعضا خواست به این گنج بی‌زمان و مکان متوسل شوند.

گفتنی است: مدیر مجموعه منطقه تفریحی چالیدره محمد رجب‌زاده مقدم نیز در این نشست حضور داشت.

شایان ذکر است، افشین علا، قاسم رفیعا، محبوبه بزم آرا، منیره هاشمی، زهرا محدثی خراسانی و محمود خرقانی نیز در این نشست اشعار خود را خواندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =