کد خبر: 316242
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
بازدید 220
معاون فرهنگی کانون فارس در پیامی روز عفاف و حجاب را تبریک گفت

معاون فرهنگی و مسوول کارگروه عفاف و حجاب کانون فارس به‌مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب در پیامی این روز را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون فارس، مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون فارس ضمن تبریک روز عفاف و حجاب در متن این پیام آورده است:

محدودیت نیستی، سخت و رقت‌بار نیستی، لباس متهمان نیستی. تو ودیعه‌ای هستی از جانب خدایم، بوی خدا و فرشتگانش را می‌دهی، تو یادگار مادر حجب و حیا هستی، تو مصونیتی در برابر حیله شیطان‌خبیث. پس مرا در بربگیر، به اوجم برسان، پروازم بده تا بی‌کران‌ها! ای تنها محرمی که حریمت مقدس است و پاک، آن‌چنان‌که مرا همچون مرواریدی در صدف می‌درخشانی و وجودم را تا انتهای سوزناک دشت نینوا با خود می‌بری تا بیاموزم چگونه مانند شیرزنان کربلا  نور وجودم را حفظ کنم و حیا و عفتم را برای همه فریاد بزنم و خطبه بخوانم. استاد مطهری در کتاب مسئله حجاب خود چه خوب اشاره کرده که:

حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گران‌بها کردن خود و حفظ موقعیت خود به کار برده است. زن، با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی  و روحی متفاوت است. یک زن مسلمان، زبان‌دار، لباس نمی‌پوشد، زبان‌دار، راه نمی‌رود، زبان‌دار و معنی‌دار به سخن خود آهنگ نمی‌دهد، گاهی راه رفتن انسان، طرز حرف‌زدنش، افعالش، نگاهش و حتی ژست‌هایش سخن می‌گویند، سخنی از جنس کنایه‌های نامرغوب؛ اما هر چیزی باید حریم داشته باشد، حریم‌ها نیروی عشق و تغزل را به صورت یک احساس عالی و رقیق و لطیف و انسانی تحریک می‌کند و رشد می‌دهد و تنها در این هنگام است که مبدأ و منشأ خلق هنرها و ابداع‌ها و فلسفه‌ها می‌شود. حفظ حریم حرمت نفس می‌آورد و نفس سرکش را در بند می‌کشد و چه خوب گفته‌اند عارفان و نکته‌سنجان ما که:

مراد هر که برآری مطیع نفس توگشت    خلاف نفس که فرمان دهد چو یافت مراد

مراقب نفس سرکش خود باشیم که چون مراد یابد عنان از کف می‌دهد و همچون چهارپایی وحشی می‌تازد. به خود می‌بالیم که زنی مسلمانیم؛ تربیت شده مکتب زهرا (س) هستیم که عذرء است و پاک‌دامنی و عفتش آسمانیان و زمینیان را مبهوت خود ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =