کارگاه آموزشی «عفاف و حجاب» در کانون آذربایجان غربی برگزار شد

کارگاه آموزشی «عفاف و حجاب» با حضور کارشناس حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در این کارگاه با اشاره به آیه ۵۹ سوره مبارکه مریم (فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا ) گفت: خداوند در این آیه عامل عمومی انحراف بشریت را مطرح می‌فرماید.

 وی با استناد به قرآن کریم، نماز را مصداق بارز ذکر الهی عنوان کرد و افزود: دور شدن از ذکر الهی و خارج کردن معنویات از زندگی که معضل کنونی جهان نیز ریشه در خلأ معنویت دارد نمونه بارز انحراف بشری است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به ضرورت خفظ حجاب به عنوان اصل مسلم دین اسلام گفت: تزکیه نفس، مراقبت از اعمال، عفت کلام و توجه به نماز اول وقت عوامل دیگر گرایش به معنویت هستند.

این کارشناس حجاب و عفاف تصریح کرد: از دیدگاه قرآن عوامل حفظ و افزایش معنویت در زندگی فردی و اجتماعی، مباحث مبدأ شناسی، خداشناسی و عبودیت پروردگار متعال است.

وی پیروی از شهوات را عامل دوم انحراف بشری ذکر کرد و خاطرنشان کرد: راهکار برون رفت از انحراف، سوق دادن زندگی به سمت خواسته‌های الهی است تا خلأ معنویت در زندگی احساس نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =